Gay Erotic Stories

MenOnTheNet.com

Mawar Putih Berwarna Merah

by Krisha192


Semalam hujan lebat dengan iringan angin kuat. Aku masih lagi menanti di bilik dengan harapan dia akan datang segera. Suasana semakin hampir ke petang dan aku masih di sini tanpa mengetahui bilakah penantian ini akan berakhir. Selimut itu semakin rapat ku tarik ke tubuh kurus ini. Tubuh yang sudah sekian lama di seksa dengan pelbagai cara. Mungkin hari-hari yang menyik sakan itu akan berakhir. Lima hari yang lalu aku tak impikan bahawa hari ini akan muncul.

Aku memicit perlahan tangan yang semakin lenguh menyental lantai bilik air. Moga-moga kelenguhan ini akan hilang dan aku mampu menyambung kembali kerja yang terpaksa aku lakukan. Biarpun aku juga ahli keluarga ini tapi entah mengapa kesemuanya harus ku lakukan sedangkan saudara yang lain hanya memerintah sahaja. Hari ini, mereka semua tiada, ke pantai kata mereka. Aku terdengar perbualan mereka semasa mengemas bilik atas semalam. Aku tak kisah jika tak di ajak serta, aku lebih suka di rumah. Lebih aman, lebih mendamaikan. Deringan loceng rumah memaksa aku bangun dan melangkah ke pintu besar.

“ boleh jumpa dengan Encik Mokhtar?,” seorang lelaki berpakaian seperti seorang ahli politik yang hampir sebaya bapak ku, mungkin kawannya fikir ku sedang berdiri di hadapan pintu.

“ maaf encik! Dia tak ada kat rumah, petang karang baru sampai,” dengan penuh hormat aku khabarkan.

“ tak apalah, boleh tolong pesankan pada dia, tolong telefon Syed Hisham, cakapkan ada hal urgent,” sambil berlalu meninggalkan aku memerhati dia melangkah ke keretanya yang di letakkan di pintu pagar rumah.

Orangnya masih gagah dan mungkin belum mencapai separuh abad dari gayanya. Tapi raut mukanya jelas menampakkan dia sudah berusia. Aku memerhati keretanya bergerak meninggalkan perkarangan rumah ku. Dia mungkin menganggap aku orang gaji di sini, jika dilihat dari pakaian dan keadaan ku. Berseluar agak kotor dan baju yang begitu selekeh. Aku tak kisah apa yang orang anggapkan, sudah sememangnya aku dilayan seperti orang gaji. Pakaian ku tiada yang secantik saudara ku yang lain, bagi mereka semuanya diimport dan berjenama. Aku dikira bertuah kerana diberi jua berpakaian. Aku kembali menyudahkan kerja menyental lantai bilik air berhampiran dapur. Seketika kedengaran bunyi kenderaan masuk ke dalam porch rumah ku. Bunyinya amat ku kenali. Saudara sulung ku sudah kembali dari perkelahan bersama saudara ku yang lain. Hati ku berdetik, apakah yang bakal ku terima sekejap lagi.

“ Eh! Engkau ni tak reti-reti nak buat air ke? Orang letih ni, cepat buat air,” deras kedengaran suara dari belakang ku.

Berus di tangan ku lepaskan dan melangkah keluar. Aku takut untuk memandang ke wajahnya, melangkah terus ke dapur.

“ amboi!! Pandainya budak ni, dah tahu kami ni ramai, segelas saja yang dia buat, dah! Pegi buat lagi!,” Aku faham aku agak ketinggalan dari segi pelajaran dibandingkan dengan mereka yang semuanya berijazah dari luar negara. Langkah ku susun kembali ke dapur. Bagi ku semua ini sudah menjadi kebiasaan, sudah lali dengan caci herdik mereka. Sudah ku anggap semuanya seperti satu kemestian untuk ku turuti. Sudah sekian lama ini menjadi sebahagian dari hidup ku dan sudah sebati dengan ku.

“lembap betul dia ni! He! Buat air ke buat apa?,” jari runcing itu hinggap di kepala ku.

“ kau nak biar aku mampus kehausan ke, ha?,” makin galak jari itu menolak kepala ku. Aku hanya mampu mendiamkan diri diperlakukan begitu.

“dah, dah, dah siap, kak!,” tangan ku menghulurkan bekas minuman. Biar terketar-ketar aku gagahi jua menghulurkannya.

“kat depanlah bodoh! Itu pun nak diajar,” langkahnya menuju ke ruang tamu.

Mereka sedang galak bercerita entah hal apa, ke kadang diselangi ketawa. Aku tinggalkan minuman di meja, tak layak untuk aku campur berbual bersama. Bilik air perlu di bersihkan, jika tidak aku tak akan dapat menjamah makanan malam nanti. Jika tak disiapkan memang salah ku kerana lambat menyudahkan kerja.

“kejap lagi seterika baju aku!, aku nak pegi party malam ni,”

“baju yang mana satu? Abang tolong letakkan kat atas katil, nanti saya seterika,” tanpa berpaling aku mengaku.

Angin dari kipas di syiling rumah pantas ligat berpusing. Setiap urat di betis meminta belas untuk direhatkan. Aku duduk menggosok perlahan menghilangkan kelenguhan. Masih ada lagi kerja yang perlu aku sudahkan, makan malam bagi keluarga ku. Jika tidak siapa yang akan buatkan untuk mereka, ibu ku sudah lama tiada hanya tinggal bapa, abang dan kakak ku sahaja di sini. Aku bingkas bangun mencapai pintu peti sejuk. Beberapa jenis sayur aku keluarkan bersama ayam dan ikan. Aku tahu mereka kurang menjamah makanan jika tiada ayam atau pun daging dihidangkan. Sepantas kipas di syiling, sepantas itu juga aku cuba sediakan makan malam untuk keluarga ku. Bapa belum lagi balik dari pejabatnya. Ke kadang tu aku kasihankan dia kerana terpaksa bekerja keras bagi menyara kami sekeluarga. Keluarga ku cukup mewah sebenarnya, bapa mempunyai beberapa syarikat pembinaan di bandar raya Kuala Lumpur dan entah apa berapa banyak saham di bursa. Aku kurang mengambil pusing semua itu kerana kata mereka aku pembawa sial pada keluarga dan tak perlu campur dalam urusan perniagaan keluarga. Aku akur dan sanggup menjadi orang suruhan di rumah kerana aku tahu memang selayaknya aku di sini sahaja. Abang ku seorang doktor yang berjaya dengan klinik sendiri. Kakak seorang peguam yang sedang meningkat naik. Hanya aku yang sekadar lulus SPM dengan pangkat 2. Bapa kurang mengambil tahu hal aku, apa yang terjadi atau apa yang ku perlukan. Dia lebih mesra dengan kedua saudara ku yang menjadi kebanggaannya. Sudah lama aku mengharapkan kehadiran kasih sayangnya. Dulu aku cuba berbicara dengannya namun aku dilayan seperti orang asing di rumah sendiri. Kata bapa, ibu mati kerana aku dan kakak kedua ku mati di hari aku dilahirkan, kemalangan semasa datang melawat ibu di hospital. Kedua mereka dikebumikan di hari yang sama. Aku ini pembawa sial pada keluarga. Mungkin anugerah tuhan raut wajah ku tiada langsung menyerupai ahli keluarga ku yang lain. Mereka mewarisi darah ayah berketurunan India sedangkan aku berkulit agak cerah dan mewarisi darah Melayu ibu ku. Mungkin kerana perbezaan ini aku disisihkan oleh bapa dan saudara ku yang lain. Selesai hidangan di meja, semuanya teratur ku sediakan untuk mereka. Aku kembali di dapur menanti mereka untuk menjamu. Peti televisyen kecil sedang rancak menayangkan drama keluarga Melayu yang hampir sama seperti keluarga ku.

“ ini je yang kau masak? Sehari suntuk kat rumah, ini je yang boleh kau buat?,” nyaring suara kakak ku.

“ sia-sia saja bela kau ni!,” garau dan pedih benar suara bapa di telinga ku.

Ada titisan air mata mengalir dari mata ku. Aku belum dapat memuaskan hati mereka, aku memang tak boleh diharap. Hati ku begitu kecewa kerana aku tak mampu menyediakan mereka dengan hidangan yang lebih istimewa. Aku tahu itu salah aku.

“ eh budak ni! Cakap sikit menangis, marah sikit menangis, dah jangan nak berlakon sedih kat sini! Tu banyak pinggan kat atas meja tu, basuh!,” kakak melangkah menaiki anak tangga ke biliknya di atas.

“ baju aku mana? Cepat sikit karang lewat plak,” abang ku mengikuti jejak kakak.

Bapa bangun beredar ke ruang tamu. Bau tembakau dari paip yang di hisap memenuhi ruang makan dan sedikit meloyakan. Kesemua sisa makanan sepantasnya cuba ku bersihkan. Pinggan dan mangkuk ku biarkan dahulu di singki. Baju abang ku, ku sangkut di pintu biliknya. Aku melangkah ke ruang tamu bersama segelas kopi panas di tangan.

“ abah, ada orang datang tengah hari tadi, dia tinggal pesan suruh abah telefon Encik Syed Hisham segera,” cepat dan aku terus berlalu. Tunduk seperti di hadapan seorang maharaja.

Aku harus segera menyelesaikan semua kerja ini kerana sebentar lagi entah apa pula hendaknya keluarga ku. Selesai membasuh aku menjamah sedikit nasi serta sisa lauk lebihan mereka tadi. Aku hitungkan banyak juga lauk yang aku sediakan tapi mengapa kakak ku rasa masih belum mencukupi. Aku sedikit kehairanan. Jam di dinding menunjukkan sekarang sudah pun hampir 9 malam. Aku melangkah perlahan masuk ke bilik ku yang terletak bersebelahan dapur. Dulu bilik itu milik Ibu Kartini tapi selepas dia dihantar balik ke Indonesia, tinggal aku berseorangan menjadi penghuni setia di sini. Ke kadang terfikir juga, remaja lelaki seperti aku ini selalunya terbang bebas mencari segala keseronokan di luar tapi bagi ku semua itu hanyalah impian yang tak mungkin akan tiba.

“ hai, Syed! masuk, masuk,” terdengar suara bapa mempelawa seseorang. Aku melangkah keluar dari bilik segera.

“ Lien, buat air cepat,” arahan yang sudah pastinya buat diri ku.

“ apa hal kau suruh aku telefon plak ni? Bunyinya macam penting je,” kedengaran bualan bapa dari kejauhan.

“ alah! Fasal barang dari Korea, tersangkut kat Singapore. Aku ni nak minta kau tolong uruskan, itu je,”

Mereka berhenti seketika takala aku sampai menghidangkan minuman berserta sedikit makanan ringan. Rupanya lelaki yang datang tengah hari tadi.

“ eh! Hairan aku, selalu orang ambik orang gaji perempuan, kau ni terbalik plak,” deraian ketawanya memenuhi ruang tamu rumah ku.

Bapa hanya tersenyum tanpa sebarang ulasan. Aku hanya duduk menanti di meja dapur. Jika aku terus ke bilik siapa plak yang akan kemaskan nanti, fikir ku sendiri. Aku terkenangkan datuk di kampung. Dah lama dia tak menziarahi aku di sini. Mungkin dia semakin uzur sekarang. Aku sering teringatkan kata-katanya dulu, jangan hirau apa kata orang, yang penting apa isi hati kita. Jika baik di hati maka baiklah pandangan. Aku pegang kata-katanya sehingga kini. Lamunan ku terhenti takala satu suara menegur ku.

“ dah lama kerja di sini?,” dengan gaya loghat Indonesia.

Hanya anggukkan tanpa suara. Dia berlalu ke bilik air di hujung dapur. Sebentar kemudian dia kembali dengan senyuman bagai sudah lepas satu bebanan.

“ sejuk sangat malam ni, itu yang kerap ke bilik kecil tu,” sambil ketawa kecil.

Aku hanya mampu tersenyum kembali tanpa sebarang bicara melihat dia melangkah ke ruang tamu. Sebentar kemudian deringan telefon berbunyi kuat. Aku berlari anak mendapatkannya.

“ panggilkan papa cepat, aku nak cakap hal penting ni, cepat!” suara abang ku berbunyi laju belum sempat aku bertanya.

“ abah, telefon,” ringkas sahaja ayat ku. Ganggang telefon ku letakkan di atas meja dan terus berlalu kembali ke dapur.

Raut wajah bapa sedikit berubah mendengar aku memanggilnya di hadapan tetamu. Wajah Encik Syed tergambar sedikit kejutan mendengar suara ku. Bapa bagai kurang menyenangi panggilan tadi. Aku kembali ke dapur menanti. Aku terlelap seketika, entah bila tetamu bapa pulang tak aku sedari. Aku terjaga pabila abang ku balik dari partinya. Segera pintu aku bukakan dan kemaskan cawan minuman di meja hadapan. Bau arak begitu kuat takala abang ku melangkah melintasi ku. Aku begitu arif dengan tabiatnya yang terbawa-bawa cara hidup semasa tinggal di Perancis. Aku hiraukan dia. Tika itu hanya tidur sahaja yang mampu ku fikirkan. Moga tidur ku malam ini dibuai mimpi indah. Mimpi yang mampu melarikan aku dari derita di rumah sendiri.

Mujurlah pagi itu semua keluarga ku keluar awal ke tempat kerja. Mereka telah pun tiada takala aku bangun di pagi itu. Aku terasakan rumah itu cukup tenang dan damai takala ketiadaan mereka. Dunia terasa begitu luas. Aku buatkan secawan kopi panas dan melangkah ke luar. Sambil menikmati kopi itu, ku siram bunga yang menjadi kesayangan ku, bunga-bunga itu semuanya peninggalan arwah ibu ku. Takala itu sebuah kereta mewah membelok masuk ke perkarangan rumah ku dan rasanya seperti pernah dilihat sebelum ini. Sangkaan ku memang tepat, kereta itu milik tetamu bapa semalam.

“ Encik cari Encik Mokhtar ke? Dia tak ada, dah ke pejabat,” aku terangkan takala sampai di depan keretanya.

“ Oh.. macam tu, pejabat dia kat mana? Saya penting ni nak jumpa dengan dia,” serius sekali ku lihat lelaki ini.

Aku berikan alamat ke pejabat bapa tapi dia seperti kekeliruan.

“ kat mana ni? Saya tak biasa dengan KL ni, boleh tolong tunjuk tak?” dia menatap wajah ku bagai memohon belas.

Hati ku berdetik ingin menolong tapi aku bimbang untuk keluar dari rumah yang bagai kubu melindungi ku.

“ er…er…. Saya… saya… saya tak boleh keluar,”

“ boleh lah…ye! Tolong saya,” rayuannya membuatkan aku semakin lemah.

“ encik tunggu sekejap ye, saya tukar pakaian,” wajahnya ku lihat kembali ceria.

“ alah.. tak payah tukar-tukar, macam ini pun dah OK dah,” dia keluar dan menarik aku masuk ke keretanya.

Dia laju memandu kereta itu menuju ke arah pusat bandar keluar dari kawasan perumahan mewah di pinggir kaki bukit.

“ awak ni anak Mokhtar kan?” dia menjeling ke arah ku.

Aku hanya diam tanpa jawapan.

“ awak anak dia ke? Atau saya tersilap dengar semalam?” sekali lagi soalan itu diutarakan.

“ ye,” hanya itu yang mampu aku suarakan.

“ boleh saya tanya sikit? Itu pun kalau awak tak marah saya tanya hal-hal peribadi awak,” dia menepuk lembut di bahu.

“ saya tak kisah sangat kalau setakat yang biasa-biasa tu,” aku bersuara perlahan memberi restu.

“ saya tengok awak tak seperti anak Encik Mokhtar pun, atau pun awak ni anak angkat dia? Maaf jika saya menyinggung perasaan awak,”

“ tak apa! Saya tak kisah, memang benar saya ni tak macam anak dia,” jawapan itu meluncur laju dari mulut ku. Pandangan ku menghala keluar kenderaan memerhati persekitaran Bandaraya Kuala Lumpur yang sudah lama ku tak perhatikan.

“ awak ada ahli keluarga lain?” pertanyaan itu membuatkan aku berfikir sebentar.

“ kenapa Encik tanya?” soalan bertukar tuan.

“ ye lah, kalau awak ada saudara lain yang boleh tolong,” dia perlahan kereta membelok masuk ke sebuah hotel mewah tidak berjauhan dari pusat membeli belah Sogo.

“ ada abang dan kakak, diaorang tinggal sekali kat rumah abah,” aku perhatikan wajahnya.

“ nak ke mana ni, Encik? Pejabat bapa kat Bukit Bintang,” ku lihat dia hanya tersenyum.

“ sekejap, saya tertinggal barang kat atas, mari naik dulu,” kereta di letakkan di hadapan pintu hotel dan aku melangkah keluar, biar berasa agak malu dengan penampilan ku yang agak selekeh.

“ mari! Tak kisah, kejap lagi kita tukar baju awak tu,” Encik Syed memimpin tangan ku menaiki anak tangga menuju ke lobi hotel.

Rata-rata ku lihat pekerja hotel bagaikan begitu mengenali Encik Syed. Mereka menegur dan memberi hormat padanya. Kami sama-sama menaiki lif menuju ke tingkat 8 hotel itu. Aku hanya bersandar ke dinding lif menunggu tiba ke destinasi kami. Encik Syed menyambar tangan ku dan menarik mengikuti langkahnya ke sebuah bilik yang agak mewah susunannya.

“ duduk dulu ye! Saya nak ambil barang kat bilik kejap, kalau nak apa-apa telefon je receptionist, nanti diaorang sediakan,” dia melangkah laju ke bilik tidur meninggalkan aku keseorangan di ruang tamu bilik hotel itu.

Aku perhati sekeliling, semuanya hampir menyamai susunan di rumah ku. Aku seperti berada di rumah. Sebentar kemudian dia datang bersama beberapa fail di tangannya.

“ kenapa tak oder minuman, kalau nak minuman ringan kat dalam cooler tu adalah,” dia menunjukkan peti sejuk kecil di hujung rak yang tersusun rapi gelas kristal.

“ tak apa, saya tak dahaga,” aku menjawab ringkas.

“ awak pergi mandi dulu, lepas tu tukar baju ok! Saya tunggu kat sini,” begitu lembut dan mesra bunyi suaranya. Aku terleka sebentar dengan layanannya yang sudah sekian lama aku mencari. Mungkin kali pertama bagi diri ku dilayan sebegitu rupa dan bukan dari bapa ku sendiri. Aku bangun perlahan menuju ke bilik tidur yang dihias cantik ala Eropah. Sehelai tuala putih siap tersedia di katil buat ku. Aku menjadi serba salah dilayan begitu. Selesai membersihkan diri aku melangkah keluar ke ruang tamu dan mata ku liar mencari-cari Encik Syed. Dia langsung tidak kelihatan di situ dan aku mula terasa berdebar-debar, benak ku mula memikirkan perkara yang negatif. Aku tersentak pabila bunyi ketukan di pintu kuat mematikan lamunan liar ku.

“ encik, ini baju yang Tuan Syed pesan tadi,” seorang lelaki menghulurkan satu bungkusan kertas pada ku. Dari pakaiannya aku jangkakan dia salah seorang pekerja di sini.

Aku ucapkan terima kasih dan membuka bungkusan perlahan. Sekeping nota di kepilkan bersama sehelai baju dan sehelai seluar.

“ tukar pakaian awak, pakai baju ni dan tunggu sampai saya balik. Jangan bimbang, saya dah beritahu keluarga awak. Mereka izinkan awak bersama saya “

selesai membaca nota aku menyarung pakaian itu dan mengejutkan aku, saiznya amat sesuai dengan tubuh ku. Aku tahu harganya amat mahal berdasarkan dari jenama yang tertera di baju itu. Perut ku mula memberontak minta di isi, sedangkan aku tak mempunyai wang untuk memuaskan permintaannya. Aku terpaksa mengetepikan ego ku dan mendail perkhidmatan hotel memesan makanan untuk dihantar ke bilik. Aku tak mahu terhutang budi dengan sesiapa pun, tambah lagi ingin menyusahkan. Sebentar kemudian datang pelayan bersama makanan yang telah ku pesan. Aku makan selahapnya dan sememangnya makanan yang disediakan amat enak di lidah ku. Sudah sekian lama aku tak manjakan diri dengan makanan semewah itu.

Aku tersedar takala aku rasakan tubuh ku di goncang lembut. Rupanya aku terlelap semasa menanti Encik Syed kembali ke bilik.

“ bangun! Dah lewat petang ni,” lembut suara itu.

“ maafkan saya abah! Saya janji tak buat lagi! Maaf abah!” aku merayu agar tak di salahkan kerana terlelap.

“ eh! Saya ni, sorry buat awak terkejut,”

Aku baru tersedar bahawa orang yang mengejutkan aku tadi Encik Syed yang baru tiba entah dari mana.

“ Encik ke mana tadi? Saya takut tinggal sorang-sorang kat sini, saya tak biasa dengan tempat ni,” aku menggosok mata dan membetulkan pakaian ku.

“ saya pergi jumpa bapa awak di pejabat, sengaja saya tinggalkan awak di sini,” dia tersenyum melihat aku kehairanan.

“ kan encik cakap, encik tak tahu kat mana pejabat bapa?” kehairanan ku terserlah di wajah.

“ saya takut bapa awak marahkan awak plak nanti, macam mana baju tu, muat dengan awak?” dia meneliti tubuh ku.

“ maafkan saya encik, saya tak tahu kenapa encik baik sangat dengan saya, tapi saya takut tak terbalas nanti semua jasa encik ni,” aku merenung ke wajahnya dengan wajah yang masih menaruh kesangsian.

Dia hanya ketawa kecil melihat gelagat ku.

“ baiklah, saya ni dah lama kahwin tapi masih belum mempunyai zuriat, bapa awak mempunyai kelebihan itu tapi dia tak hargai, saya kasihankan awak, saya dah lama tahu tapi masih belum mempercayai bapa awak sanggup bertindak sampai macam tu pada anak sendiri, semalam saya cuba menguji, nyata apa yang saya dengar tu semuanya betul, tak sangka plak anak sendiri dilayan sebegitu rupa, tak apa lah awak duduk dulu dengan saya, nanti kalau awak rasa nak balik pada keluarga awak saya tak halang, baliklah,OK!,” panjang lebar dia menerangkan pada ku dan aku tahu dia ikhlas.

Aku hanya terdiam mendengar apa yang dia katakan. Aku bagaikan ingin berlari dan memeluknya di ketika itu. Ingin aku luahkan segala kesedihan di hati ku tapi aku tahu dia masih terlalu asing bagi ku. Aku dapat rasakan kemesraan dari pandangannya, ada riak kebapaan di wajah tuanya itu. Dia merapati dan memeluk ku dengan penuh kemesraan.

“ tapi encik…..,”

“ tak payah berencik dengan saya OK, panggil papa,” dia berbisik perlahan ke telinga ku. Tika itu deraian air mata ku tanpa dipaksa meleleh keluar menitis ke bahunya.

“ kenapa ni?” dia merenung tepat ke mata ku. Aku tertunduk ke lantai malu di lihat begitu. Malu di lihat terlalu lemah dan fragile.

“ saya tak pernah di layan seperti anak oleh bapa sendiri, dah lama saya mencari dan mengimpikan saat dimanjakan oleh seorang bapa,” deraian air mata ku semakin laju menitis jatuh ke lantai.

“ sudahlah, awak sepatutnya gembirakan? Anggaplah papa ni sebagai bapa yang dah lama hilang dan muncul kembali, dah! sapu air mata tu,” dia keluarkan sehelai sapu tangan mengesat air mata yang sedang mengalir.

Rupanya aku bukan bermimpi kali ini, apa yang ku harapkan selama ini seperti telah menjadi kenyataan. Aku punyai tempat bermanja dan mencurahkan resah hati ku.

“ pa…pa…papa!” masih tergagap-gagap menyebut satu perkataan yang masih janggal bagi diri ku.

Aku kembali memeluk erat badannya dan dia mengusap lembut rambut ku. Dengan satu ciuman di pipi dia leraikan pelukannya.

“ mari! Kita pergi opis papa kejap, lepas tu kita balik jumpa mama kau,” dia menarik tangan ku bangun dari katil.

Mama! Aku kaget sebentar memikirkan bagaimanakah penerimaannya. Adakah aku bakal menjadi seperti bak kata orang; hidung tak mancung pipi tersorong-sorong, mengharapkan kasih orang yang entah sudi atau pun tidak. Dia bagai mengerti aku agak kekok pabila dia menyebut perihal isterinya. Satu senyuman terukir di bibirnya.

“ mama kau yang tak sabar nak jumpa, dah berapa kali hari ni dia telefon, papa pun dah tak larat nak menjawab,” tangan ku di tarik ke arah pintu dan kami bersama melangkah ke arah lif.

“ dia tahu hal saya?” aku inginkan kepastian.

“ mama yang mahu papa jemput kau, dia jugak yang meminta dari bapa awak,” senyumannya meredakan kebimbangan ku.

“ mama kat mana sekarang ni?,” aku pandang ke arah matanya.

“ kat rumah la, kat mana lagi!,” satu cubitan hinggap di pipi ku.

Aku tersenyum. Mungkin sekadar mengambil hatinya kerana hati ku begitu berbelah bagi. Sebahagian dari ku begitu gembira kerana selama ini aku tak pernah mempunyai seorang ibu dan sebahagian lagi begitu takut kerana terpaksa berkongsi kasih. Begitu tamaknya aku.

Di hadapan hotel tersedia kereta papa menanti. Seorang pelayan hotel menyerahkan kunci kereta pada papa takala kami sampai di anak tangga teratas di hadapan hotel.

“ kita pergi beli baju dulu, lepas tu baru pergi opis papa ye?” katanya takala kereta membelok keluar dari perkarangan hotel.

“ yang ni kan dah ok! Buat apa nak bazir?” sambil tangan ku menunjukkan baju di tubuh ku.

“ ye lah! Habis esok sayang nak pakai apa?”

Aku tersenyum sumbang mengingat kebenaran kata-katanya.

“ baju papa semuanya besar-besar, anak papa ni kan macam lidi,” dia mengusap rambut ku.

Tempat letak kereta Mid Valley sesak dengan kenderaan. Kami terpaksa meletak kenderaan di tingkat atas. Aku melangkah masuk ke sebuah gedung yang begitu asing bagi ku. Semuanya disinari dengan cahaya kemewahan dan aku tahu tempat ku bukan di sini. Aku melangkah kekok mengikuti jejak langkah papa.

“ kenapa?” papa berpaling dan memeluk bahu ku.

“ dah! Mari kita masuk kedai ni,” papa menarik ku melangkah masuk ke sebuah kedai yang begitu gah dengan hiasan di pintu depannya.

Tak pernah ku bayangkan betapa begitu banyak barangan sukan berjenama di situ. Memang aku meminati pakaian sukan namun minat ku itu terpaksa ku pendamkan kerana aku tahu aku tak mampu. Bapak sendiri tak pernah bertanya apatah lagi membenarkan aku berbelanja untuk semua itu.

“ cuba dulu yang mana berkenan, karang mama kau marah plak kat papa, tengok awak tu pakai baju yang tak elok,” papa memerhati pada ku yang masih berdiri kaku.

Dari isyarat tangannya, beberapa orang pembantu datang bersama beberapa helai pakaian yang di rasakan sesuai dengan ku. Pada pandangan ku semuanya kelihatan amat cantik dan amat sesuai dengan ku namun aku takut dan malu untuk mengiakannya. Papa berkeras aku mencuba semua pakaian itu. Aku turuti kehendaknya. Setelah berbelanja agak banyak aku rasa semakin kekok dan gelisah dengan kebaikannya. Takut aku membebankannya dan bimbang aku tak mampu membalas jasanya. Aku perhatikan papa menghabiskan begitu banyak dalam masa yang terlalu singkat, semuanya untuk ku.

“ papa tak nak ke opis ke? Dan lewat ni,” aku suarakan kebimbangan ku takut dia semakin ghairah berbelanja untuk ku.

“ kejap lagi, lagi pun papa dah telefon suruh setiausaha papa hantarkan ke rumah, tak payah bimbang, mari! Kita ke situ plak,” jarinya menuding ke sebuah kedai kasut yang agak ganjil bentuknya.

Kami sama melangkah masuk sambil mata ku liar memerhati sekeliling. Semuanya terlalu cantik buat ku dan rasanya aku tak selayak itu. Aku perhatikan sepasang kasut yang amat cantik buatannya dan amat sesuai jika dipadankan dengan pakaian papa yang berkemas bersut. Aku capai dan hulurkan pada papa dan dia agak kehairanan dengan pilihan ku. Mukanya sedikit berkerut sambil menatap pada ku. Aku ketawa kecil melihat dia begitu kerana aku tahu dia kehairanan kerana aku memilih kasut yang agak ketuaan cita rasanya.

“ bukan untuk Lien lah! Untuk papa ni,” ketawa ku tersekat-sekat.

Dia menyambut kata-kata ku dengan ketawa.

“ papa dah banyak kasut kat rumah,” ketawanya masih bersisa.

“ papa tak suka ke?” aku letakkan kembali kasut itu ke tempat asalnya.

“ bukan tak suka, kasut papa banyak, kan tadi Lien cakap jangan membazir,”

Aku merapatinya dan menarik tangannya keluar.

“ dah le papa! Jom le balik! Lien letih,”

“ Awak kan belum ada kasut lagi tu, tengok kaki awak, selipar ke tandas je kan tu?” aku memandang ke arah kaki ku. Memang benar aku bersepatu getah yang selalunya digunakan ke tandas. Muka ku kemerahan melihat keadaan ku. Berpakaian jenama Valentino, tapi kaki ku beralaskan selipar getah. Kami melangkah kembali masuk ke butik itu. Tanpa banyak bicara aku capai sahaja yang ku rasakan sesuai dengan cita rasa ku dan aku hulurkan pada pembantu yang setia berdiri di sebelah ku. Papa hanya memerhati tanpa komen. Aku sarungkan ke kaki dan mengangguk pada papa.

“ baru Ok, baru kita boleh balik,” setelah dia membayarkan harga kasut ku yang entah berapa harganya. Aku capai sepatu getah dan masukkan ke dalam sebuah beg yang sepatutnya berisikan kasut baru ku.

“ tinggal je kat situ, nanti diaorang buangkan,”

“ Lien sayang selipar ni, dah bertahun dia dengan Lien,” aku melangkah sambil memeluk beg kertas tadi.

Kereta papa laju menuju ke arah Daman sara. Aku begitu keletihan seharian bersamanya terlelap di sebelah. Aku tersedar takala kereta itu berhenti agak mengejut di depan sebuah rumah tiga tingkat yang berdiri megah di kaki bukit. Rumah itu di kelilingi dengan pepohon yang membuatkan rumah itu begitu nyaman. Susunan pelbagai jenis bunga menghiasi halaman rumah yang mampu memuatkan sebuah majlis keramaian begitu kemas dan cantik. Aku rasakan bagaikan memasuki sebuah taman bunga yang dibina khas untuk menarik kedatangan tetamu. Aku melangkah keluar dan menuju ke aras pintu hadapan rumah. Takala itu seorang perempuan separuh umur yang kelihatan masih amat cantik dengan gaya rambut seperti seorang bintang Hollywood datang dan memeluk ku erat. Aku masih terpinga-pinga dengan kehadirannya. Pipi ku dicium rakus. Tak dapat ku sembunyikan rasa malu pabila muka ku kemerahan diperlakukan begitu.

“ salam mama,” pinta papa.

Aku hulurkan tangan dan menyambut salamnya. Satu ciuman dari ku hinggap di jari-jarinya. Wanita yang dipanggil mama oleh papa memegang dan menarik ku memasuki rumah mereka.

“ mari, mari, biar mama tunjukkan bilik,” dia bagaikan begitu teruja dengan kehadiran ku.

Sangkaan ku selama ini terhapus dengan keramahan dan kemesraan yang ditunjukkannya. Aku menuruti sahaja langkahnya memanjat anak tangga menghala ke atas. Sebuah bilik yang begitu besar jika dibandingkan dengan bilik ku sendiri. Semuanya lengkap menghiasi bilik itu. Seunit alat pandang dengar tersusun rapi di bersebelahan katil. Sebuah meja belajar dan seunit komputer pula diletakkan di kanan katil menghadap ke arah luar. Balkoni dihalang dengan pintu cermin gelap yang menghala ke arah halaman rumah. Semuanya begitu indah dan tersusun rapi. Aku berdiri diam memerhati semua itu, kagum.

“ kenapa tercegat kat situ, masuk! Masuk sini,” mama memanggil lembut.

“ mama kau yang excited sangat, semua ni dia yang sediakan,” papa duduk di sebelah isterinya sambil memeluk mesra.

Aku melangkah masuk memeluk mesra mama yang aku rasakan begitu dekat dengan ku. Dia membalas pelukan ku dan aku begitu tersentuh dengan kemesraannya. Aku terharu dengan pengorbanannya dan betapa dia bersusah payah untuk ku.

“ duduk sini dulu dengan mama, papa turun bawah ambil barang kat dalam kereta,” papa meninggalkan kami berdua di situ.

“ Lien nak telefon rumah dulu, nanti keluarga Lien cari,” langkah papa terhenti mendengar permintaan ku.

“ papa dah telefon tadi, diaorang cakap tak kisah Lien kat sini,” dia berpaling melemparkan sekuntum senyuman meredakan kegelisahan ku.

“ Lien nak ke belakang? Mama ada tanam banyak bunga kat situ, papa cakap Lien suka tanam bunga,”

Aku angguk sahaja tak mahu menguris hati orang yang begitu mengharapkan kebahagiaan ku. Aku menuruni anak tangga mengekori mama dari belakang menuju ke bahagian belakang rumah. Sebuah rumah hijau yang dipenuhi dengan aneka jenis pokok tersergam indah. Kami melangkah masuk meneliti satu persatu tanaman mama. Semuanya begitu subur kerana penjagaan tuannya yang tekun.

Kami bersama-sama makan malam dengan hidangan yang begitu istimewa. Aku sememangnya sudah agak lama tidak menikmati hidangan sebegitu. Layanan mereka banyak tertumpu pada ku dan ia membuatkan aku semakin gelisah kerana selama ini aku tak pernah dilayan sebegitu. Selesai makan malam, kami sama-sama menonton rancangan hiburan yang disiarkan di kaca televisyen di ruang tamu. Mama memeluk ku dan sesekali ciumannya hinggap di pipi ku. Papa hanya tersenyum memerhatikan gelagat mama. Dia tahu selama ini perempuan itu begitu menginginkan seorang cahaya mata namun rezeki mereka begitu mahal. Wajah papa kelihatan begitu ceria melihat mama begitu gembira. Aku kagum melihat papa yang walaupun sudah berusia masih lagi segak dengan kumis tebal yang kemas di andam di bibirnya. Rambutnya sedikit beruban namun kemas tersisir dan perwatakannya menggambarkan seorang lelaki yang sejati. Tubuhnya besar berotot pejal hasil penjagaannya selama ini, mungkin dari keturunan Arabnya. Aku berbangga kerana diterima mereka menjadi sebahagian dari keluarga mereka. Sebentar kemudian mama mula beransur ke kamarnya, mungkin keletihan melayan ku sedari tadi. Satu ciuman selamat malam hinggap di pipi dan dia melangkah ke biliknya di tingkat paling atas. Sebentar kemudian papa menuruti jejak mama masuk ke bilik. Dia juga seperti mama menghadiahkan satu ciuman ke dahi ku dan melangkah masuk meninggalkan aku sendirian. Rancangan di kaca televisyen agak membosankan. Lagi pun selama ini aku jarang menonton kerana terpaksa melakukan pelbagai kerja. Aku matikan peti televisyen itu dan melangkah ke bilik. Terdengar suara mama berbicara dengan papa. Dalam kesunyian malam itu suara mereka agak jelas kedengaran, lagi pun kawasan ini terlalu jauh dari kesibukan kota.

“ awak dah cakap ke dengan dia, saya tak mahu dia balik pada keluarga dia tu,” suara mama perlahan kedengaran.

“ belum lagi, biarlah dulu, biar dia biasakan diri dengan rumah ni dulu, baru abang cakapkan dengan dia, dia budak baik, abang pasti dia akan faham,”

“ macam mana dengan keluarganya? Mereka tak kisah ke?”

“ mereka tak kisah, masa abang telefon cakap dengan bapa dia tadi, dia cakap kalau nak tinggal terus dengan kita pun dia tak kisah, entahlah! Ada juga orang macam tu kat dalam dunia ni,” keluhan papa merobek hati kecil ku takala itu. Aku sedari aku memang tak diingini langsung oleh keluarga ku.

Aku menangis sepuasnya takala sampai ke bilik. Muka ku sembam ke bantal menangisi nasib ku terbuang dari keluarga sedarah sedaging ku. Mengapa mereka begitu membenci diri ku ini, apa salah ku, kenapa aku dilayan sebegitu rupa? Mengapa aku tak boleh disayangi? Burukkah aku? Menjijikkan kah aku ini?

Aku berpaling takala aku dapat rasakan aku dipeluk oleh seseorang. Aku sembamkan muka ku ke dadanya. Esakan tangisan masih lagi berterusan tak berhenti.

“ kenapa ni? Cakap ngan papa,”

“ kenapa keluarga saya tak nak kan saya lagi? Saya ni buruk ke? Saya ni kotor ke?” aku luahkan isi hati ku dan aku menangis sepuasnya di dadanya.

“ dah, dah, jangan cakap macam tu! Siapa cakap macam tu?” dia masih cuba menafikan apa yang sudah aku ketahui.

“ mana ada bapa yang tak sayangkan anaknya, mungkin dia tak tahu cara nak tunjukkan kasih sayangnya, itu je,”

“ papa tipu! Papa tipu! Semua orang tipu Lien!” aku berpaling dan kembali menyembamkan muka ku ke bantal.

Aku larikan tubuh ku jauh darinya. Selimut ditarik menutupi keseluruhan tubuh ku. Aku menangis sepuasnya di bawah selimut, aku rasa dunia ku ini terhalang dari dunia luar yang begitu menyik sakan. Aku rasa selamat.

“ abang pujuklah dia,” suara mama kedengaran perlahan.

“ ye lah, awak pegilah tidur dulu, awak kan tak sihat, dah lewat ni,”

Aku dapat rasakan ada tubuh berbaring di sebelah ku. Tubuh dirangkul kemas oleh tubuh sasa itu.

“ papa tahu Lien sedih, tapi Lien kena tahu, nasib semua orang tak sama, papa dulu tak ada orang langsung orang yang ambil peduli, anak yatim piatu, tapi papa tekad tak mahu mengharapkan belas kasihan orang lain. Papa hidup jugak,” lembut suaranya memujuk. Tangan kasarnya mengusap lembut.

“ Lien tahu kan, mama sayangkan Lien, papa sayangkan Lien,”

Aku hanya membatukan diri tanpa sebarang reaksi. Tangisan ku semakin reda, hanya esakan perlahan. Aku membiarkan papa memeluk ku seeratnya. Aku rasa begitu disayangi, begitu bahagia dibelai. Akhirnya terlelap dalam pelukan papa.

Suasana pagi itu begitu indah. Kedengaran kicauan burung di luar. Sinaran mantari pagi sudah mula menjelajah masuk ke bilik. Pintu ke balkoni terbuka luas dan angin dingin pagi menerpa masuk mendinginkan lagi suasana bilik yang sememangnya sudah begitu dingin dengan angin dari penyaman udara. Aku bangun menghala ke bilik air. Kedengaran suara nyanyian lagu dangdut datang dari dapur. Aku mandi dan kembali ke bilik. Almari pakaian ku buka dan mencapai saja apa yang tersedia di situ. Aku perhatikan pakaian di almari itu sebegitu banyak sedangkan papa dan aku hanya membeli beberapa pasang sahaja kelmarin. Mungkin mama yang menambah fikir ku kerana dia begitu mengambil berat tentang ku.

Aku melangkah masuk ke dapur dan memberi salam. Namun suara yang menyambut agak asing di telinga ku.

“ Ooo… udah bangun ya, minumnya apa?” seorang perempuan hampir sebaya mama petah bertanya dalam loghat Indonesianya.

Aku hanya mampu tersenyum, tak tahu untuk menjawab.

“ waduh..! kok ya terusan begini, cakapnya idak, angguk pun tidak,” aku tersenyum mendengar leterannya.

“ tak apa nanti saya buat sendiri,” aku menjawab pabila dia masih berdiri tegak di hadapan ku.

“ mama ngan papa kat mana?”

“ ibu sama bapa udah keluar, bapa katanya mahu ke kantor, ibu bilang mahu ketemu temannya, entah kapan pulangnya, enggak dibilangi,” celotehnya panjang dan aku hanya tersenyum mengenangkan gelagatnya seperti ibu Kartini yang pernah bekerja di rumah ku dulu.

“ bu, saya nak keluar ni, kalau papa ngan mama telefon cakap saya pergi jumpa kawan,” kata ku pada orang gaji mama dan papa.

“ ibu bilang, encik ngak dibenarkan keluar, katanya encik masih baru di Malaysia, masih belum kenal arahnya,” dia memandang tepat ke arah ku.

Aku terfikir sendiri. Kenapa mama cakapkan yang aku masih baru di Malaysia.

“ boringlah bu! Duduk kat rumah sorang-sorang.”

“ mengerti, ibu hanya khabarkan saja pesanan mama mu,” dia seakan mahu tersenyum melihat aku menongkat dagu dengan raut masam mencuka di hadapannya.

“ udah dulu merantau masih ngak belum puas? Anak muda ya mana-mana serupa aja,” semakin rancak leterannya.

Aku ketawa berdekah-dekah melihat telatahnya. Baru ku fahami sekarang. Mama sengaja mereka cerita yang aku baru saja pulang dari perantauan. Baru ku sedari mama begitu menginginkan aku menjadi anaknya, anak yang tak pernah dia miliki.

“ itu supirnya udah kembali, encik bicara sendiri sama ibu,” katanya sambil menghulurkan secawan teh bersama beberapa keping roti yang sudah siap di bakar.

Mama masuk ke dapur menjinjing beberapa bungkusan yang berisi sayuran dan beberapa jenis barangan dapur. Aku menyambut bungkusan itu dan meletakkan di meja.

“ mama ke mana tadi? Kenapa tak ajak Lien sekali, kalau tak boleh juga Lien tolong bawakan barang ni,” aku menyambut dia dengan senyuman mesra.

“ mama tengok Lien tidur mati, tak sampai hati mama nak kejutkan,” dia duduk di bangku di sebelah ku.

“ dah sarapan? Bu! Kenapa buat roti saja ni? Benda lain tak ada ke?”

“ udah di tanya, ngak mahu,”

“ Lien tak biasa makan pagi, tak apa,”

“ mama nak pergi rumah Datin Rosie kejap lagi, kalau Lien bosan duduk kat rumah sorang-sorang, suruh Pakcik Ali hantarkan kalau Lien nak keluar,” mama bangun menuju ke bilik.

Sebentar kemudian dia muncul kembali dengan pakaian yang lebih anggun, selayak sebagai seorang isteri ahli perniagaan yang berjaya.

“ mama pergi dulu,” satu ciuman hinggap di pipi ku.

Aku hanya sekadar menghantarnya ke pintu hadapan dan melihat keretanya berlalu pergi. Aku melangkah laju ke bilik dan bersiap untuk keluar. Belum sempat aku melangkah keluar untuk mencari Pakcik Ali, deringan telefon mematikan langkah ku. Aku pedulikan deringannya dan ku biarkan ia mati sendiri. Sebentar kemudian terdengar laungan suara ibu Markonah menjerit memanggil ku.

“ bapa mahu bicara sama encik,” tersekat-sekat suaranya kepenatan berlari.

Aku capai ganggang dan menanti.

“ Lien buat apa? Dah sarapan belum?” laju sekali pertanyaannya.

“ dah! Papa kat mana ni? Lien nak keluar jap, jumpa kawan, mama suruh pakcik Ali hantarkan,” tak tahu kenapa aku begitu manja dengan lelaki ini. Aku tahu papa sedar aku membohonginya kerana aku tak mempunyai ramai kawan.

“ mama kau ke mana?” bunyinya agak cemas.

“ dia cakap nak ke rumah Datin Rosie, baru je dia keluar,”

“ Lien tunggu kat rumah, kejap lagi papa sampai,” talian telefon mati di situ.

Aduh! Aku menyusahkan dia lagi. Kerana aku dia korbankan masanya. Aku menjadi serba salah sama ada untuk menanti atau mencari pemandu yang belum ku kenali orangnya. Aku melangkah dan duduk di buaian di hadapan rumah, biarlah aku menanti. Bimbang juga takut dikatakan tak mengenang budi dan banyak kerenah. Penantian ku tak lama pabila keretanya ku lihat berhenti di pintu pagar hadapan. Aku berlari mendapatkan papa dan melangkah masuk.

“ Lien nak ke mana ni?” suaranya memohon kepastian.

“ jumpa kawan, papa. Dah lama Lien tak jumpa mereka,” jawab ku ringkas.

Kereta meluncur laju meninggalkan kawasan perumahan elit itu.

“ rumah kawan Lien kat mana? Papa hantarkan,”

“ Lien dah telefon, janji nak jumpa kat CM,”

“ Ok, papa hantar sampai Central Market, nanti nak balik telefon papa,Ok!” pandangannya tepat ke mata ku, menanti jawapan.

“ Ok,” aku tersenyum melihat dia begitu bimbang membiarkan aku sendirian.

Aku tahu dia sibuk dengan urusan perniagaannya. Sebolehnya aku tak mahu dia dibebankan dengan kemahuan ku. Entah apa yang harus diuruskannya tapi demi aku dia terpaksa tinggalkan dan menghantar aku ke destinasi ku. Keretanya melintasi di bawah laluan LRT dan berhenti di hadapan Central Market. Orang begitu ramai lalu-lalang menjalani kehidupan masing-masing. Aku tinggalkan kereta papa di hadapan dan melangkah laju ke arah pintu utama CM. Dulu semasa masih menuntut aku kerap ke sini bersama kawan sekelas, menjadi penonton setia pada para pelukis yang melukis di situ. Semenjak tamat alam persekolahan aku menjadi penghuni setia rumah ku dan aku tinggalkan kehidupan luar. Aku melangkah ke tingkat dua menaiki anak tangga menuju ke arah kedai cenderamata milik abang bekas kawan sekelas. Dari jauh kelihatan pelbagai bahan ukiran kayu yang diimport dari seberang menghiasi rak-rak di dalam kedai. Beberapa orang pelanggan sedang asyik membelek lukisan dan kain batik lukisan tangan. Aku masuk sambil liar memerhati mencari kelibat kawan ku.

“ encik! Tengok-tengok le dulu, kalau ada yang berkenan. Harga masih boleh dirundingkan,” seorang perempuan muda yang bertudung seperti perempuan Parsi menegur.

“ boleh tanya kak? Bob ada tak kak?” aku menghadap berhadapan dengannya menanti jawapannya.

“ er….er… adik ni kawan dia ke?

“ ye kak! Dah lama tak jumpa ngan dia,”

“ dia ada kat bawah, kedai makan kat sebelah, baru je dia pergi,” dengan lagak menunjukkan arah.

Aku melangkah laju mencari di kedai yang disusun ala kedai minum Perancis. Bob sedang enak menjamu seleranya bersama beberapa orang kawannya. Badannya semakin berisi dek selera makannya yang sedari dulu memang agak kuat. Aku melangkah perlahan menuju ke mejanya.

“ hai, sedap nampak! Sampai mak mertua kau lalu pun kau tak sedar,”

Bob agak terkejut menoleh pada ku. Ternyata dia terkejut melihat aku berada di hadapannya.

“ oi! Kau, Lien!” dia bangun dan mendapatkan ku. Dihulurkan sebuah kerusi dan aku duduk bersama dua lagi kawannya.

Kawan berbual rancak tentang kisah lama. Sedikit pun tidak ditanya ke mana aku selama ini. Mungkin dia tak mahu melukakan hati ku.

“ kau buat apa sekarang? Dah kerja?” soalan itu muncul sambil dia menghidupkan api rokoknya.

“ belum, aku masih dengan famili aku, diaorang tak kasi aku kerja,” aku cuba sembunyikan kebenaran darinya.

“ kau tak apalah, anak orang kaya. Macam aku, kalau tak kerja alamat makan pasir,” berderai ketawanya.

“ papa aku yang kaya, bukan aku. Aku ni menumpang je,” itu satu kebenaran kepada kehidupan ku,menumpang pada orang lain untuk secebis kasih.

Kami sama-sama melangkah menuju kembali ke kedainya. Ke kadang bualan kami berselang-seli dengan ketawa gembira. Sudah lama aku tak segembira itu. Teringin juga aku membeli sesuatu dari kedainya untuk di hadiahkan pada mama. Mengenangkan kau tak mempunyai wang aku pendamkan sahaja. Aku capai beg duit di poket belakang seluar. Di sudut yang agak tersorok aku buka perlahan beg kecil itu walau aku ketahui jumlah wang yang di isi belum tentu mencukupi untuk membeli barangan paling murah di kedai Bob. Mata ku terbeliak, mulut ku terbuka luas melihat sejumlah wang yang tersusun di dalamnya. Dari mana datangnya? Mungkin aku tersilap ambil beg duit semasa di rumah tadi. Dari luar ternyata beg itu kepunyaan ku.

“ Bob! Aku pinjam telefon jap, nak telefon bapa aku,” beg kecil kembali ke dalam poket dan ganggang telefon di kaunter cepat ku sambar.

Nombor telefon papa ku tekan secepat mungkin. Nada terima ku rasakan begitu lambat berbunyi.

“ helo, Syed Hisham cakap,” terdengar suara papa tegas menjawab panggilan.

“ papa! Lien ni,”

“ kenapa? Lien dah nak balik ke? Tunggu kat situ, jap papa sampai,” seperti selalu dia terlalu bimbangkan keadaan ku.

“ bukanlah papa! Entah siapa yang masukkan duit kat dalam Walet Lien? Banyak sangat! Lien takut hilangkan,” terketar-ketar suara ku.

Terdengar bunyi ketawa di hujung talian.

“ papa ingatkan apa tadi, papa yang masukkan pagi tadi, buat belanja,”

“ kenapa banyak sangat? Bukannya Lien nak beli apa-apa pun!”

“ guna je lah, kalau tak cukup cakap ngan papa, papa ada client ni, karang kalau nak balik telefon papa.” Bunyi telefon diletakkan.

Aku kembali dapatkan Bob yang sibuk melayan pelanggannya. Sebuah lukisan batik dan sebuah arca helang aku hulurkan pada Wanie, adik Bob dan yang juga merangkap pembantunya di kedai. Semuanya aku bungkus dengan pembalut kertas perang yang menjadi trademark kedai Bob. Aku hulurkan sekeping kertas beralamat pada Wanie dan memesan padanya supaya menghantar ke alamat itu. Aku tinggalkan Bob dan melangkah ke luar, leka sebentar memerhati gelagat pemuzik jalanan dan muda-mudi yang sedang melepak. Tika ini seorang lelaki datang mengejutkan aku dari khayalan. Dia hanya tersenyum melihat aku agak kebodohan.

“ dah tak kenal ke? Salamnya dihulur.

“ eh! Awak Mien kan?” salamnya ku sambut.

“ kau buat apa kat sini? Leka sangat nampak,”

“ saja tunggu father I datang ambil, kau plak?” dia seperti terkejut pabila aku menyebut aku menanti bapa ku.

“ tunggu kawan, dah janji nak jumpa kat sini,” dia hanya tersenyum pabila aku memohon untuk berlalu.

Aku telefon papa dan memberitahu bahawa aku akan balik dengan teksi. Walaupun pada mula dia berkeras menyuruh aku menunggu, akhirnya aku berjaya meyakinkan dia bahawa aku mampu balik sendiri. Aku tak mahu dia meninggalkan kerjanya semata kerana aku, aku tak mahu terbengkalai semata-mata ingin menyenangkan hati ku. Walaupun aku masih kekok dengan kota ini namun aku masih mampu bertindak dengan sewajarnya.

Setiba di rumah kelihatan mama bersama ibu Markonah sedang menikmati minum petang di halaman. Aku berjalan perlahan mendapatkan mereka.

“ mari minum sama dengan mama,” satu ciuman darinya. Dia sememangnya murah dengan ciuman.

Ibu Markonah segera menghulurkan secawan teh pada ku.

“ kenapa tak telefon tadi? Kalau tak boleh suruhkan Pakcik Ali ambilkan,”

“ tak apa mama, saja Lien nak cuba balik sendiri, lagi pun Lien ingat nak biasakan diri dengan kawasan ni,” aku memandang ke arahnya.

“ mama tak kisah, Cuma bimbang takut Lien sesat je,” aku sambut dengan ketawa kecil membayangkan betapa aku boleh sesat di kota yang serba mudah dengan pelbagai jenis pengangkutan.

“ Lien ingat nak sambung belajarlah mama, boleh?” aku terdiam memandangkan aku terlalu mendadak meminta.

“ baguslah! Mama sokong kalau Lien nak sambung belajar lagi,” tangannya menggenggam erat tangan ku. Aku hadiahkan satu senyuman manis padanya.

Malam ini mama bersama Ibu Markonah keluar ke majlis persatuannya. Tinggal aku bersama papa di rumah. Aku hanya memerap di bilik kerana berasa begitu malas untuk ke bawah, lagi pun hanya tinggal kami berdua. Tak banyak yang boleh dibualkan. Papa mungkin sibuk dengan kerjanya dan aku tak mahu mengganggu. Sudahlah seharian aku menyusahkan dia dengan kehendak ku. Aku habiskan masa melayari internet di bilik. Tahap kebosanan ku semakin tinggi dan akhirnya aku gagahi juga untuk turun ke dapur. Tekak ku semakin perit memohon minta di basahkan. Papa tak kelihatan di ruang tamu mahupun di dapur. Aku mendapatkan air dan melangkah kembali ke bilik. Ingin juga aku tahu apa yang sedang dilakukan oleh papa tika itu, melangkah ke biliknya. Kedengaran suara televisyen berbunyi perlahan. Daun pintu ku tolak perlahan untuk melihat ke dalam. Darah ku rasakan semuanya menerpa ke muka takala pandangan ku memandang tepat papa di katil. Papa tanpa seurat benang di tubuhnya sedang berbaring menyaksikan filem lucah yang sedang rancak di tayangkan di kaca televisyen. Dia sedang leka mengusap alatnya yang besar keras terpacak menunjuk ke syiling. Spontan tangan ku menarik kembali daun pintu dan bunyinya agak kuat. Aku segera berlari kembali ke bilik. Apa yang ku saksikan tadi sedang berlegar di benak ku. Aku menjadi tidak keruan antara malu dan takut. Kenapa aku begitu bodoh membuka pintu tanpa diketuk, aku menyumpah diri ku sendiri. Bagaimanakah perasaan papa jika dia menyedari aku telah terlihat dia dalam keadaan begitu.

Aku terus berbaring di katil dan menyelimuti seluruh tubuh ku. Aku cuba hilangkan ingatan ku pada apa yang telah ku lihat tadi namun ia tetap datang kembali. Aku semakin gelisah. Takala itu kedengaran satu ketukan di pintu bilik ku. Aku hanya membatukan diri takut untuk bersuara. Bunyi pintu bilik ku dibuka perlahan dan dapat ku rasakan satu tubuh berat berbaring di sebelah ku. Aku pura-pura tidur untuk mengelak dari menjawab soalan yang aku sendiri malu untuk suarakan.

“ sayang! Sayang!,” aku tahu itu suara papa.

“ takut papa marah ye? Papa tak kisah, bukannya luak pun, lagi pun anak papa sendiri yang tengok, bukannya orang lain,” dia memeluk ku kemas seperti semalam.

Tiba-tiba kain selimut yang menutupi muka ku di tarik menampakkan wajah ku. Refleksi semula jadi, aku terus memandang ke hadapan. Muka papa tepat di hadapan muka ku.

“ tipu ye!” satu ciuman hinggap di dahi ku. Aku tersenyum tersipu-sipu malu dengan keadaan itu.

“ papa tak tidur lagi? Tunggu mama ke?” aku cuba berdalih.

“ tak boleh tidur, panas!” aku cuba berkira-kira, bilik papa berhawa dingin seperti bilik ku, kenapa masih panas.

“ tak pasang air-cond? Lien rasa sejuk sangat, kenapa papa plak rasa panas?” aku melarikan muka ku dari terus menghadap ke wajahnya. Hati ku menjadi semakin bergolak tanpa aku mengerti sebabnya.

Papa ketawa kecil sambil bangun berdiri di sisi katil ku. Dia hanya bertuala. Tubuhnya yang hampir ditutupi bulu lebat terdedah. Baru pertama kali aku melihat papa dalam keadaan begitu. Tubuhnya memang padat berotot bagai seorang ahli sukan cuma lebih besar berisi. Perutnya agak sedikit membuncit ke hadapan namun tidaklah sebesar kebanyakan lelaki yang kurang menjaga tubuh mereka. Jambang dan misainya dibiarkan tumbuh lebat di mukanya. Dia memang gagah dan mempamerkan kejantanannya. Aku memerhati segenap inci tubuh papa kerana peluang seperti tak tiba mudah kerana tubuhnya sentiasa disaluti sut suteranya. Agak kehairanan aku melihat tuala agak menonjol ke hadapan di bahagian bawah pusatnya. Mungkin pengaruh gambar yang papa saksikan tadi belum hilang.

“ papa nak pergi mandi ke?” laju soalan itu terpacul dari mulut ku.

“ tak! Papa nak tidur sini dengan Lien,” serentak dengan tangannya menutup dan mengunci pintu bilik ku.

“ tak muat lah papa! Papa besar sangat,” aku merengek protes.

“ boleh, kalau tidur rapat-rapat. Kan tadi Lien cakap sejuk,” dia terus menyelinap masuk ke dalam selimut ku.

“ habis tu, takkan le dengan tuala je?” bicara ku di sambut dengan ketawanya.

“ macam-macam le sayang papa ni!” dia memeluk tubuh ku erat.

“ mama tidur ngan sapa malam ni kalau dah papa tidur kat sini?’

“ Lien tak suka ke kalau papa tidur kat sini?” papa melepaskan pelukannya dan menatap ke syiling.

Hati ku berdetik seketika. Mungkin hati tuanya terluka dengan sikap ku. Aku sedar aku hanya menumpang kasih mereka. Aku dipungut dari sebuah keluarga yang tak mahukan aku lagi.

“ bukanlah papa! Lien suka sangat papa tidur sini,” aku memusingkan tubuh ku dan memeluknya. Tangannya ku jadikan bantal.

Kehangatan tubuhnya memang enak dan aku rasakan semakin disayangi olehnya. Dia kembali memaut ku rapat ke tubuhnya.

“ gelilah papa! Banyak sangat bulu,” aku ketawa terkekek-kekek pabila tubuh ku bergesel pada bulu di badannya.

“ Lien betul-betul sayangkan papa?” suaranya perlahan dalam kegelapan bilik ku.

“ sayang! Kenapa papa tanya?” aku rasakan mata ku semakin sukar untuk dibuka.

“ saja nak tahu,” dia mencium rambut ku dan aku terlena dalam pelukannya.

Mimpi ku sungguh indah malam ini. Semuanya berwarna ceria dengan sinaran mantari menerangi segenap alam. Aku berdiri di tengah-tengah medan yang dipenuhi bunga pelbagai warna. Angin bertiup lembut ke tubuh ku, semuanya begitu damai dan mengasyikkan.

Aku bangun agak awal dari semalam. Papa dah tiada di sebelah ku. Selepas berpakaian sekadarnya aku menuju ke dapur. Mama sedang menikmati sarapannya. Kelihatan cawan hampir kosong dengan air kopi masih di meja, mungkin milik papa. Dia telah ke pejabat seperti selalu, seawal yang mungkin. Aku duduk di sebelah mama dan seperti selalu dia begitu mesra melayan ku.

“ Lien ingat nak keluar tengok-tengok kolej la mama,” aku bersuara takala dia bangun ke peti sejuk.

“ dengan siapa? Kalau sorang-sorang mama tak kasi! Ajak Pakcik Ali sekali,” dia kelihatan agak tegang dengan permintaan ku.

“ kenapa mama? Jangan mama bimbang, rumah ni Lien dah anggap rumah sendiri dan mama, satu-satunya mama yang Lien ada,” aku mendekatinya dan dia memeluk ku bagaikan begitu takut kehilangan ku.

“ iyelah! Tapi jangan lewat balik, kalau ada apa-apa telefon mama atau papa,” aku tersenyum lega dengan kebenarannya walaupun bersyarat.

“ Lien suruh Pakcik Ali hantar Lien ke Cosmo ye mama!” dia hanya tersenyum mengangguk, melihat aku berlari ke bilik.

Aku dapatkan Pakcik Ali di belakang rumah. Dia sedang berehat di bawah pohon mempelam sambil menyedut rokoknya. Asap berkepul-kepul keluar dari mulut dan hidungnya.

“ pakcik!” dia agak terkejut, mematikan rokoknya pantas di bawah kasutnya dan berdiri menghadap ku.

Wajah tergambar kelegaan pabila matanya melihat aku berdiri di hadapannya. Aku tahu dia gambarkan mama atau papa yang datang mencari dan merokok adalah suatu yang amat tidak mama dan papa sukai.

“ Terkejut pakcik!! Nasib baik tak lemah jantung, kalau tak mati pakcik kat sini,” dia menarik nafas kelegaan.

Wajahnya agak bengis sebenarnya dengan suara yang agak garau, sesuai dengan tubuhnya yang besar dan kasar. Tubuhnya bagaikan dibina untuk menjadi seorang kaki pukul ataupun pengawal persendirian, ditambah dengan kumis tebal yang tumbuh lebat hampir menutupi bibir atasnya. Namun pabila berbicara dengannya ternyata dia amat tertib orangnya. Mungkin kerana latihan ketenteraan yang telah lama dia tinggalkan selepas menjadi pemandu papa.

“ Lien nak minta pakcik tolong hantar Lien ke Cosmopoint, boleh tak pakcik?”

“ boleh…..,” terus dia ke garaj dan mengeluarkan kereta jaguar hijau milik papa.

Aku mengekori dan duduk di sebelahnya, tempat yang biasa ku duduki jika bersama papa.

“ eh! Kenapa kat depan ni? Kat belakang, karang mak encik marah!” dia bagai kurang menyenangi tindakan ku.

“ alah pakcik!! Lien dah biasa kat sini! Mama kat dalam, dia bukannya nampak,” aku seperti biasa mempamerkan muka kasihan pabila dalam keadaan begini.

Dia hanya tersenyum melihat ku, mungkin dalam benaknya memikirkan bahawa semua anak orang kaya tetap mahu dapatkan apa yang mereka kehendaki, seperti ku. Aku bukan seperti itu dan bukan aku bukannya jenis anak orang kaya yang terlalu dimanjakan. Aku tak mahu menjadi seperti itu. Aku hulurkan tangan ku dan menggenggam tangannya, erat dan mesra.

“ pakcik marah ke? Lien mintak maaf OK!” memandang ke wajahnya.

Dia hanya membalas dengan senyuman walaupun kurang jelas dilindungi oleh kumisnya. Aku kembali memandang ke hadapan.

“ Lien lama kat Amerika, tapi tak ada bunyi pelat pun?” dia mulakan bicaranya.

Aku agak terkejut dengan pertanyaannya. Aku teringatkan kata-kata Ibu Markonah. Aku hanya ketawa yang dibuat-buat takut temberang ku terbuka.

“ biasalah pakcik! Kat sana pun ada orang Melayu,”

“ Lien kawan dengan orang Melayu juga? Kalau pakcik, mesti semua orang putih, bukan senang nak boleh berkawan dengan mereka, kat sini mana ada,” dia berceloteh menceritakan angannya.

“ kalau pakcik nak, Lien boleh kenalkan,” sengaja aku bergurau.

Dia ketawa mendengar cadangan ku.

“ Lien kan dah belajar kat sana, kenapa nak sambung plak lagi? Tak cukup ke?” banyak juga soalan yang mampu difikirkan oleh seorang lelaki tua sepertinya, fikir ku.

“ tak sempat habis, pakcik. Itu yang nak disambung tu,” aku masih cuba sembunyikan perkara sebenar.

“ anak pakcik belajar kat mana?” sengaja aku menukar topik biar beralih padanya pula.

Dia hanya membatukan diri dan terus memandu menuju ke destinasi kami.

“ dah kerja?” dia masih diam seribu bahasa.

‘ Lien kat Amerika dulu mesti dah biasa dengan orang kat sana kan?” akhirnya dia bersuara.

“ ha’a! kenapa,”

“ nanti pakcik ceritakan pada Lien, bila keadaannya sesuai,” dia berhenti membuatkan aku semakin tertanya-tanya.

“ ceritalah pakcik! Tak baik tau, biarkan orang tertanya-tanya,” aku cuba berlagak kecewa.

“ mungkin Lien terlalu muda untuk menerima benda seperti ini,” dia memandang pada ku.

Belum sempat aku bertanya kami tiba di hadapan sebuah kolej berprestij milik anak tempatan yang menawarkan kursus komputer. Pakcik Ali memberhentikan kereta dan ingin melangkah keluar. Aku sambar tangannya dan dengan isyarat menyatakan semua itu tak perlu. Aku melangkah keluar dan memberitahu padanya bahawa aku akan pulang sendiri. Aku pesankan padanya agar menyampaikan pesanan ku pada mama agar jangan bimbang. Aku terus melangkah masuk ke lobi dan menemui penyambut tetamunya. Agak lama aku di situ dan akhirnya semua urusan ku selesai dan aku akan memulakan kuliah ku apabila semester baru bermula. Ingin aku khabarkan berita gembira ini pada mama, ingin aku ceritakan bahawa aku telah diterima untuk menyambung pengajian ku. Sesuatu yang telah lama aku impikan. Namun aku simpan dahulu niat ku dan akan aku sampaikan di waktu makan malam nanti. Tentu papa juga gembira dengan berita ini.

Aku berkira-kira untuk ke kedai Bob terlebih dahulu namun terpaksa aku batalkan pabila hujan tiba-tiba mencurah lebat. Aku berteduh di bawah bumbung tempat menunggu bas. Pakaian agak lembap kerana hujan hari ini lebat dan dibantu angin meniup ke arah bawah bumbung tempat ku berteduh. Wajah papa mula terbayang di fikiran ku. Ingin aku menelefonnya namun mengenangkan dia mungkin sibuk, aku batalkan niat ku. Aku menelefon ke telefon tangan Pakcik Ali kerana aku tak mahu mama tahu aku dibasahi hujan. Tidak lama Pakcik Ali datang berlari entah dari mana kerana kereta papa tak kelihatan di kawasan berdekatan. Pakcik Ali menghulurkan sekaki payung pada ku dan aku membuntutinya dari belakang. Rupanya dia terpaksa meletak kereta agak jauh memandang kawasan itu sukar untuk mendapat tempat letak kereta.

“ tengok! Kan dah basah, pakcik nak tunggu, Lien tak kasi,” dia membebel sendirian, kerana aku asyik memerah baju ku agar tak melekat di tubuh.

Suasana semakin sejuk kerana penghawa dingin kereta terpaksa di pasang untuk mengelakkan cermin hadapan berkabut. Aku menggigil dan memeluk tubuh ku sendiri.

“ pakcik! cepat sikit pakcik! Lien dah tak tahan ni,” suara ku terketar-ketar.

Dia hanya memandang tanpa berkata apa-apa sehingga kami tiba di rumah. Aku meminta Pakcik Ali terus ke garaj kereta dan menyuruh dia ke bilik untuk mengambil baju ku. Mulanya di membantah namun aku berjaya memujuknya dengan muka sardin ku. Dia kembali dengan sehelai seluar pendek dan baju-T.

“ mak encik tak ada kat rumah, dia dah keluar,” sambil menghulur pakaian ku.

“ lama ke baru?”

“ baru,”

Aku tinggalkan Pakcik Ali dan berlari bersama pakaian yang baru dia dapatkan untuk ku masuk ke dalam rumah. Aku berlari ke bilik dan tanggalkan semua pakaian di tubuh. Aku segera ke bilik air dan mandi sepuasnya. Perasan lega pabila aku dapat menyarung kembali pakaian yang kering dan selesa. Namun kepala ku berdenyut agak kuat dan kesakitannya makin menyisakan. Aku berbaring di katil cuba meredakan kesakitan itu sehinggalah aku terlelap di petang itu.

“ bangun! Bangun! Waduh….! Kok ya masih bisa tidur sore-sore begini, udah! Bangun!!” suara Ibu Kartini kuat bagaikan mahu mengejutkan seluruh rumah.

Jam di dinding sudah pun menunjukkan pukul 7.30 petang dan suasana di luar sudah agak kelam. Aku bangun dan sisa-sisa kesakitan masih lagi ada. Aku turun ke bawah hanya untuk menyaksikan bilik yang kosong tanpa berpenghuni.

“ bu, mama ngan papa kat mana?”

“ bapak sama ibu ke hospital,”

“ hospital! Kenapa?” aku pintas sebelum sempat dia sudahkan ayatnya,

“ ibu ngak berapa sihat, perlu diperiksa, ngak perlu khuatir,” katanya seperti ianya perkara biasa.

Aku menanti sehingga ke agak lewat malam dan mereka masih belum kembali. Kebimbangan ku semakin sukar di kawal dan aku memikirkan pelbagai kesudahan yang hampir semuanya negatif. Aku capai telefon dan mendail nombor telefon papa. Hati ku kelegaan kerana dia menjawab dan nada suaranya tidak menggambarkan ada kecemasan.

“ mama macam mana? Dia OK?” soalan yang perlu di perjelaskan seberapa segera.

“ mama terpaksa di masukkan ke wad, pemeriksaan biasa je, tak yah bimbang,”

“ papa tak balik malam ni? Lien nak ajak Pakcik Ali teman kan Lien, boleh?”

“ tak payah! Papa balik!” aku agak tergamam mendengar suaranya yang agak kasar bunyinya.

“ habis mama macam mana? Takkan papa nak biarkan mama sorang-sorang kat hospital?” aku kurang berpuas hati dengan caranya.

“ kat sini dah ada orang tunggu, lagi pun mama yang suruh papa balik teman kan Lien,” aku tahu dia berbohong kerana gaya percakapan agak tersangkut-sangkut.

Aku letakkan telefon dan terus ke bilik tanpa menjamah apa-apa. Selera ku agak berkurangan hari ini. Aku berbaring di katil memandang ke syiling sambil mengimbas kembali bagaimana aku di ambil oleh Tuan syed Hisham dan menjadi keluarganya. Aku terdengar bunyi hon kereta di bawah dan aku jangka papa sudah sampai dari hospital. Aku ingin ke bawah namun mata ku sudah sukar untuk dibuka dan akhirnya hanyut dibuai lena. Namun lena ku tidak lama pabila aku terasa begitu lemas dan rimas. Aku cuba untuk berpusing tapi tubuh ku bagai terikat. Aku bukakan mata dan baru ku sedari tubuh ku dilingkari oleh sekujur tubuh yang besar.

“ papa!”

“ belum tidur lagi?”

“ dah tidur pun,” aku pusing dan rapat ke badan papa. Aku suka dipeluk mesra begitu oleh papa.

Aku tak berapa pasti mengapa papa tidak berbaju dalam keadaan bilik ku yang sebegitu sejuk. Dia hanya mengenakan seluar tidur dari sutera cinanya sahaja. Aku lebih suka berbaju-T tebal dan berseluar sukan panjang kerana lebih selesa dan mengurangkan rasa sejuk.

“ besok kita pergi tengok mama!” aku bersuara perlahan.

“ esok kan mama dah check-out dari hospital, papa seorang jelah yang pergi ambil mama, Lien tunggu kat rumah,”

“ nak ikut tak boleh ke?” dia hanya mendiamkan diri.

“ iyelah, tidur dulu, karang besok bangun lewat plak,” pelukan papa makin erat.

Aku ingin tidur namun mata ku bagaikan enggan untuk ditutup. Rasanya seperti waktu-waktu begini enggan ku biarkan berlalu. Perasaan betapa aku disayangi dan dibelai manja sukar untuk ku biarkan pergi begitu saja. Namun alam telah mengaturkan bahawa tidur sukar untuk dielakkan pabila tiba waktunya. Aku hanyut dibuai lena ke alam mimpi.

Pagi itu aku bangun dengan kekecewaan di hati. Papa bertolak tanpa aku. Dia pergi ke hospital berseorangan dan aku hanya mampu menanti di rumah. Selera ku untuk bersarapan hilang sama sekali. Aku melangkah keluar ke bawah kanopi kecil tempat mama selalu berehat. Aku duduk melihat suasana sekeliling rumah papa yang sememangnya agak besar dari rumah di kawasan itu. Telinak menangkap bunyi muzik perlahan datang dari garaj. Pakcik Ali mesti di dalam, fikir ku. Dia selalu menghabiskan masanya membasuh atau mengelap kereta yang hanya digunakan untuk majlis tertentu sahaja itu. Jika ke pejabat papa menggunakan kereta BMWnya dan mama lebih selesa memandu MPVnya jika hendak ke mana-mana. Aku melangkah perlahan dengan niat untuk mengejutkan Pakcik Ali, memang menjadi kegemaran ku membuatkan dia terkejut dan mendengar latahnya yang merapu-rapu. Dari pintu hanya kelihatan kakinya sahaja terjuntai keluar dari kereta. Mungkin dia sedang berbaring menghabiskan masa terluangnya. Aku melangkah bagai seorang askar yang ingin membuat serangan hendap musuhnya menuju ke arah Pakcik Ali. Sergah ku tidak menjadi pabila pandangan mata ku tertumpu pada Pakcik Ali. Butang bajunya semua dibuka mempamerkan tubuhnya yang di selubungi bulu seperti papa dan senjata perangnya dibiarkan berjuntai keluar dari seluar yang di tarik turun ke paha. Ada cairan putih masih meleleh keluar dari kepala senjatanya. Dia sedang hanyut di buai lena. Hati ku tiba-tiba berdegup kencang menyaksikan semua itu. Aku tak tahu mengapa harus aku berasa sebegitu, cuma satu perasaan yang bergelora menyaksikan Pakcik Ali dalam keadaan yang sedemikian. Aku ingin berundur keluar tapi hati ku bagai tidak membenarkannya. Ia bagaikan satu tarikan yang merangsang nafsu ku untuk melihat lebih lama dan aku sedari senjata ku sendiri tiba-tiba bangun dari lenanya.

Aku hanya berdiri diam bagai tak mahu Pakcik Ali bangun dari lenanya. Aku sedayanya bergerak ke arah Pakcik Ali tanpa mengeluarkan sebarang bunyi. Di sisinya terdapat beberapa majalah yang kebanyakannya mempamerkan gambar yang agak keterlaluan. Aku cuba merenung pada gambar yang dicetak, semuanya gambar lelaki dalam keadaan berbogel tanpa seurat benang di tubuh mereka. Aku rapat ke senjata Pakcik Ali yang terkulai lembik di celah pahanya. Ianya agak pendek jika dibandingkan dengan apa yang dimiliki papa, lebih kurang 4 ½ inci panjangnya namun ianya begitu gemuk dan kepalanya amat besar. Bulu lebat hampir menutupi senjatanya yang dihiasi dua buah yang amat besar. Kepalanya agak kebiruan dan seperti baru lepas di paksa melakukan kerja berat, kecut dan lembik. Patutlah seluarnya selalu menggelembung besar di bahagian itu. Sedang leka aku melihat, Pakcik Ali tersedar dari lenanya dan dia kelihatan amat terkejut melihat aku di sebelah. Sepantasnya dia menarik seluarnya kembali ke atas, cuba menutupi senjatanya yang sedang diperhatikan. Dia cuba untuk tersenyum pada ku dengan mukanya yang kemerahan menahan malu.

“ bila…..errrr…bila…Lien masuk?” tergagap-gagap pertanyaannya.

“ dah lama,” satu senyuman nakal terukir di bibir ku.

“ iye ke? Lien….tolong jangan cakap ngan sapa-sapa ye! Malu pakcik!” terdapat sedikit ketakutan dalam suaranya.

Jari ku menunjuk ke arah majalah yang ada di sebelahnya dan pakcik pantas menyambar. Dia tersengeh-sengeh menahan malu. Entah dari mana datangnya tiba-tiba aku melangkah ke arahnya dan cuba mengambil majalah itu darinya. Pakcik mengelak dan dengan tubuhnya yang besar, aku sememangnya tak mampu untuk bersaing.

“ ala… bagi la Lien tengok! Kejap je!” aku merengek kerana rengekan ku selalu berjaya dengannya.

“ tak boleh! Lien budak lagi. Ini untuk orang tua je,” dia cuba b

###

2 Gay Erotic Stories from Krisha192

Mawar Putih Berwarna Merah

Semalam hujan lebat dengan iringan angin kuat. Aku masih lagi menanti di bilik dengan harapan dia akan datang segera. Suasana semakin hampir ke petang dan aku masih di sini tanpa mengetahui bilakah penantian ini akan berakhir. Selimut itu semakin rapat ku tarik ke tubuh kurus ini. Tubuh yang sudah sekian lama di seksa dengan pelbagai cara. Mungkin hari-hari yang menyik sakan itu akan berakhir.

Nian yang terpadam

Dunia ini padat berisikan peristiwa dan cerita. Adakalanya direncanakan dan adakalanya sudah suratan. Bukan sekadar sebagai satu pengisian pada perjalanan hidup yang sudah ditakdirkan namun adakalanya sebagai pedoman bagi mereka yang mahu mengerti bahawa kita semua berbeza dari segi rupa, harta dan budi bahasa. Cerita ini adalah untuk tatapan mereka yang mengerti tentang perasaan dan hati orang

###

Web-01: vampire_2.0.3.07
_stories_story