Gay Erotic Stories

MenOnTheNet.com

Cintaku Untukmu Sahaja

by Nokiaku7


Cerita ini aku amik dari kawan aku. moga kawan aku tuh tabah

MAAFKAN AKU KERNA MENYINTAIMU

Boring pulak malam ini. Aku baru selesai menulis kad raya untuk dihantar kepada seluruh sahabat aku di seluruh Malaysia. Aku terus membuka radio era. Terdengar suara pemanggil yang meminta diputarkan lagu Gubahanku nyanyian kumpulan 2By2. Aku terus membesarkan volume radio kerana aku amat minat sekali lagu ini pada ketika dahulu.

"Ku tuliskan lagu ini, ku persembahkan padamu, walau pun tiada indah, syair lagu yang ku gubah..."

Lagu itu banyak mengingatkan aku tentang dunia ini. Bermula dengan lagu Gubahanku, Pelangi Petang, Everyday I Love You, aku telah mengenali dunia ini dan juga insan yang teristimewa sehinggalah sekarang. Tetapi apakan daya, hubungan aku dengannya tidak berpanjangan.

Maafkan aku Arman kerana aku terpaksa membuka cerita ini. Bukan untuk aku menjatuhkan maruah sesiapa tetapi aku buat begini agar membuktikan bahawa aku masih menyayangi dirimu. Percayalah, apabila lagu Gubahanku ini dimainkan, air mata jantan aku menangis mengenangkan nostalgia kita bersama.

Kisahnya bermula ketika aku berusia 20 tahun, aku telah mengenali dunia MirC. Ketika itu aku baru menjinak-jinakkan diri dengan Mirc dan sering masuk ke server dalnet. Aku sering menggunakan nick `I*****s'.

Aku boleh digambarkan seorang yang pendiam tetapi peramah jikalau berborak. Dengan ketinggian 163sm, dan berat 51kg sudah menggambarkan aku mempunyai saiz bentuk badan yang kecik. Tapi awas! Kecik-kecik cili padi kerana aku merupakan bekas pesilat di sekolah suatu masa dulu.

Suatu petang yang indah, selepas kuliah di Fakulti Ekonomi, aku terserempak dengan kawan aku Said. Said merupakan pelajar dalam jurusan Ekonomi dan aku pula dalan jurusan Akaun. Kami merupakan sahabat baik sejak matrikulasi lagi.

"Said, jom temankan ake ke pusat komputer. Aku nak cari bahan assignment ler.." kata aku seperti memberikan arahan kepadanya.

"Ok gak tuh, aku pun on the way nak ke sana. Tapi kau bawak kad matrik ker?" soal Said kepada aku.

"Aku bawa ler... kang susah pulak nak masuk ke sana kalau tak bawa kad matrik" senyum aku kepadanya.

Pusat Komputer di UPM memang menggariskkan polisi agar pelajarnya memakai kad matrik semasa berada di situ. Jika tidak alamaknya, kena ler halau.

Setiba aku di sana, tidak ramai yang masuk ke makmal komputer. Mungkin mereka sibuk dengan mengulangkaji pelajaran kerana sekarang ini musim final exam. Bagi aku, exam lambat lagi kerana hampir 2 minggu baru exam bermula dan juga memang sifat aku suka study last- last minutes.

"Said kau duduk sebelah aku ler... kang senang sikit nak beborak." Rayuku padanya.

"Oklah Is, hmm... Is kau tak nak masuk Mirc ker? Aku nak chat dengan kawan aku. Nak tak?" kata Said sambil memberikan satu senyuman pada aku.

"Aku tak geti chat ler. Best ker?" soal ku lagi dan mula menunjukkan minat.

"Best la.. kau akan dapat kawan baru banyak kat sana... meh aku ajarkan" bersemangat sungguh si Zaid mengajar aku.

Jam menunjukkan 6:32 petang. Aku menghempaskan badan aku di atas tilam selepas penat berjogging bersama dengan roomate aku. Aku memang aktif berjogging kerana aku tidak mahu kehilangan stamina selepas aku bersara dari dunia persilatan 2 tahun lepas. Roomate aku, Abu telah masuk ke bilik mandi. Mungkin dia ingin mandi kerana waktu maghrib telah hampir tiba.

Aku pulak sibuk merehatkan badan. Sebelum ini aku dah berjanji dengan Zaid untuk makan bersama. Jadi aku kenalah bersiap sedia sebelum jam 8:00pm nanti. Zaid tuh bukannya apa, dia sangat benci kalau orang lambat apatah lagi kalau dah buat temujanji dengannya.

Bagi aku, itu perkara biasa kerana aku dah lama benar mengenalinya. Kalau aku lewat pun taulah aku bagaimana hendak memujuknya.

"Zaid, aku boring lah chat. Tak menarik pun. Asyik terputus jer. Boring siut!" kataku dengan nada geram padanya.

"Alah kau nie... cepat sangat putus asa. Rilex ler... hmm... macam nie lah, kau try masuk satu channel yang aku rasa kau mesti suka" kata Zaid seperti memberikan cadangan pada aku.

"Channel apa Zaid?" Kataku kehairanan.

"Try kau masuk channel Sayangabang. Best ler channel tuh. Semua orang sporting giler" kata Zaid dengan nada bersungguh-sungguh.

Bagiku, aku memang kurang arif dengan dunia chat nie. Chat hanya merupakan aktiviti sampingan sahaja. Aku selalu lepak ke dalam channel UPM, Melaka dan juga Mamak. Tak pernah pulak aku mendengar channel Sayangabang.

"Hmm.. ok lah nanti ada masa aku chat ler dalam channel Sayangabang" kata ku seperti menunjukkan minat walaupun ketika itu aku dah malas nak chat.

Pada hujung minggu aku telah pergi ke cyber cafe. Aku memang selalu sangat menghantar dan membaca email. Kadang-kala itu, aku boleh mendapat email secara purata 50 e-mail seminggu. Jadi memang terpaksalah aku membaca e-mail. Dalam pada itu aku mengambil kesempatan dengan memasuki Mirc dan join dengan channel Sayangabang yang Zaid cadangkan.

Hmm... agak ramai jugak pada waktu sebegini fikirku walaupun pada masa tersebut jam menunjukkan pukul 8:51pm.

Aku telah disapa oleh seorang budak lelaki. Namanya Arman. Budak itu sama usia dengan aku. Cuma dia menetap di Seremban, dan kini sedang menjalani praktikal. Pelajar di UTM Skudai, Johor dan minat dengan komputer.

Aku anggap itu satu perkenalan biasa sahaja. Aku sempat memberitahu padanya bahawa esok aku akan berangkat ke Melaka dan meninggalkan nombor telefon handset aku dan rumah aku di Melaka. Aku balik kampung pun memandangkan final exam tinggal 10 hari lagi.

Setibanya aku di rumah (Melaka)... Arman telah menelefon aku. Dia menanya aku sama ada aku selamat sampai atau tidak. Terkejut jugak aku. Bukannya apa, dia nampak semacam jer, suara tidaklah nampak macam pompuan tapi entah ler.. dia carring pulak. Namun hati kecilku mengharap itu cuma dia nak berkenalan dengan aku sahaja.

Aku berada di Melaka hampir seminggu. Maklum sajalah final exam dah nak dekat, so kenalah belajar. Sesekali adalah jugak Arman menelefon aku bertanyakan khabar dan bertukar pendapat. Apa yang aku tau, dia bekerja secara sambilan pada sebelah malam di sebuah restoran fast food dan pada sebelah pagi dia menjalankan latihan praktikal selama satu semester. Merupakan seorang pelajar jurusan kejuruteraan dan bekas pelajar MRSM.

Apa yang membuatkan aku tertarik dengannya adalah dengan kata-katanya yang syahdu dan carring. Kalah awek aku pulak tuh. Walaupun aku baru sahaja putus hubungan dengan awek aku yang bernama N*****i, bagi aku banyak pompuan yang boleh aku cari. Mungkin aku tak ada jodoh dengan dia kot. Malu pun ada jugak kerana seluruh family dia dah tau aku adalah boyfriend dia. Kini dia sudah bertunang. Cuma aku boleh berdoa agar dia bahagia selalu hendaknya.

Berbalik pada Arman, hubungan kami memang rapat sehinggalah aku naik semula ke UPM untuk menjawab final exam. Kami sering menghantar email dan sesekali dia menelefon aku. Cuma ada satu hari dia telah melafazkan perkataan `sayang' pada aku. Terkejut jugak aku, bukannya apa... belum pernah ada lelaki yang menyayangi aku apatah lagi mengucapkan perkataan `sayang'. Tapi aku pulak yang naik segan.

Sepanjang kami berkenalan dengannya aku banyak mengetahui yang dia mempunyai penyakit sakit kepala. Jikalau dia tension, sedih, sakit kepala, pasti dia akan mengadu kepada aku. Heran jugak, aku lah jadi tempat dia mengadu.

Aku telah menamatkan 2 paper final exam. Lama jugak nak menunggu paper seterusnya. Aku ingat nak sahaja balik ke Melaka. Alang-alang jarak final exam lama baik aku balik ke Melaka.

Setibanya aku di hentian Senawang, aku telah menelefon Arman. Saja jer aku call untuk melepaskan penat lelah aku membawa motosikal di lebuhraya. Bagi aku, lebuh raya dah sebati dengan diri aku. Pernah setiap minggu aku ulang alik Melaka – UPM dengan menaiki motosikal kesayangan aku, scooter suzuki v125. belum pernah motor aku membuat ragam di lebuh raya setakat ini. Kerana itulah aku amat menyayangi motorku itu.

"Hello, assalamualaikum arman ada?" tanya aku.

"Waalaikumussalam, Arman ada, nie siapa?" kedengaran suara perempuan seperti yang berumur 40an dan sudah pasti itu adalah suara ibunya bisik hati kecilku.

"Nie Mus, kawan dia" kataku dengan suara yang lantang.

"Sekejap ya. Nanti makcik panggilkan dia" katanya dengan suara yang lembut.

"Hello, assalamualaikum Zul ker tuh?" soalku untuk kepastian.

"Waalaikumussalam, nie Zul cakap" suaranya yang serak-serak basah menunjukkan dia seperti baru bangun tidur walaupun jam telah menunjukkan pukul 3:42pm. Bagi aku mesti Arman tidak praktikal hari ini kerana hari ini adalah hari Sabtu.

"Zul, Mus kat Senawang nie. Saja jer call... lepas nie nak balik ke Melaka. Boring lah kat UPM tuh. Kawan banyak yang dah balik kampung" kataku seperti merayu kepadanya.

"Ler... napa tak bagi tau Zul. Tak nak singgah sini ker? Singgah la... kita boleh berjumpa. Lagi pun kita tak pernah berjumpa" kata Arman seperti mengharap agar aku berjumpa dengannya.

"Hmm... alah Mus dah kat hentian lepas Senawang nie. Takkan nak patah balik kot. Jauh la" kataku dengan suara lantang.

"Please... jumpa sekejap jer. Please..." rayu Arman lagi.

"Tapi Mus pakai seluar pendek la... takkan nak jumpa kot. Susah laaa..." kataku lagi. Aku memang suka memakai seluar pendek dan memang minat aku memakai seluar pendek dan berbaju t-shirt.

"Alah, family Zul tak kisah la. Kita jump yer? Kata Arman dengan nada bersungguh-sungguh.

"Oklah, nampaknya Mus kena patah balik la... nanti 15 minit Mus akan berada di tepi susur keluar Senawang ok?" kata ku lagi.

"Oklah, nanti kalau dah sampai call Zul ok?" kata Arman lagi.

"Ok... kita jumpa di sana" kataku lagi.

Aku terpaksa keluar ke susur keluar Pedas/Linggi dan berpatah balik menuju ke susur keluar Senawang. Perjalanan aku mengambil masa 15 minit kerana aku membawa 85km/sejam. Sepanjang perjalanan tersebut aku terfikir sendirian, bagaimanakah rupanya? Aku seperti tidak percaya yang aku akan berjumpa dengannya hari ini.

Aku telah sampai ke susur keluar Senawang awal 2 minit.

"Hello, assalamualaikum. Zul ker tuh?" soalku...

"Yer nie Zul. Mus dah sampai ker?" soalnya pula.

"Mus baru jer sampai nie. Pukul berapa Zul nak datang sini? Soalku lagi untuk kepastian.

"Lagi 5 minit sampai lah. Zul pakai motor RXZ warna merah. Mus pakai sccoter warna hitam kan?" soalnya punya seperti memang dia dah tahu aku naik motor jenis apa. Mana tak nya, aku telah memberitahu dia tentang latar belakang aku. Bagi aku, kalau kita ingin berkawan, tidak perlulah kita berahsia.

"Ahakss... Mus memang pakai moto tuh. Nanti kita jumpa. Lupa pulak, Mus pakai seluar pendek warna coklat dan t-shirt warna putih. Nanti datang cepat ok. Sini panas la" kataku lagi...

Dah nak hampir 20 minit aku tunggu, bayangannya pun tak nampak. Dia tak nak jumpa aku ker? Bisik hati kecilku. Alah kalau 10 minit lagi dia tak datang jugak aku nak balik lah. Malas nak tunggu lama-lama. Memang sifat aku tidak suka tunggu orang lama-lama.

"Hmm... ini Mus ker?" soal seorang pemuda yang menaiki motor RXZ. Dan memang yang aku jangkakan dia adalah Arman.

"Yer nie Mus. Zul ker?" soal aku untuk mendapat kepastian.

"Yer nie Zul. Sory lah lambat sampai. Dah lama ker sampai?" soal Arman sanbil memberikan satu senyuman kepada aku.

"Adalah 20 minit. Kata 5 minit. Kalau 10 minit tak datang jugak, sure aku dah balik" perli aku dengan nada yang tinggi. Maklum sajalah aku memang marah padanya kerana lambat.

"Sorry la, Zul lupa pulak nak bagi tau yang Zul boleh sampai ke sana 5 minit kalau bawak 80km/jam. Tapi Zul bawak 50km/jam. Jangan marah ya" Zul memberikan satu lagi senyuman sambil menghulurkan tangan untuk berjabat.

Dapat aku gambarkan dia seorang yang romantik dan bukan memiliki perwatakan lembut. Itu yang aku taste.

"Tak apa lah. At least Zul datang jugak" kataku sambil membalas senyumannya pula.

"Jom singgah ke rumah Zul. Mus ikut Zul ya" pinta Zul.

"Ke rumah Zul? Hmm... malu lah. Dah lah pakai short nie. Kang apa kata mak ayah Zul pulak" soal aku lagi. Aku memang tidak suka jikalau ke rumah orang dengan berpakaian seperti ini.

"Alah family Zul tak kisah lah... boleh lah?" rayunya pula sambil memberikan senyuman padaku.

"Hmm... ok lah. Mus ikut Zul ke sana. Tapi sekejap ok sebab hari dah lewat petang. Takut sampai Melaka lambat pulak" jelas ku pula.

"Ok, jom... nanti Mus ikut Zul. Tak lah jauh sangat" kata Zul dengan gembiranya.

Rumahnya agak besar, maklum lah rumah taman di ampangan. Padaku mungkin Zul ini orang berada berbanding dengan diriku. Aku parking motor aku tepi jalan sahaja kerana aku tahu aku cuma singgah sebentar sahaja. Maka tak perlulah aku parking motor aku di dalam.

"Bak beg merah tuh, bawa masuk ke dalam" kata Zul sambil menghulurkan tangan untuk membantu.

"Eh, tak apa lah, Mus boleh angkat sendiri. Mus bukannya anak raja. Lagi pun beg ini tak berat pun" taku pula. Memang aku jenis yang tak suka menyusahkan orang selagi aku mampu melakukannya.

"Ok tak apa. Inilah rumah Zul. Rumah biasa jer Mus. Jom masuk ke dalam, kita borak kosong" katanya pula sambil menuju ke pintu rumahnya.

"Lama ker sampai ke Senawang tadi? Kesiankan Mus terpaksa patah balik" katanya dengan sayu seolah-olah menggambarkan dirinya rasa bersalah.

"Tak per. Nanti orang sana merajuk pulak. Zul panggil Mus dengan nama Wan sahaja lah ya" soalku pula.

"Kenapa Wan bukan Mus?" soalnya kehairanan.

"Sebab parent Mus panggil Mus Wan" kataku dengan jujur. Memanglah family aku panggil aku Wan dan bukan Mus.

"Oklah Wan. Oh ya, Zul pergi beli air kat kedai ya. Wan nak Zul belikan air apa? Sejuk atau panas?" katanya sambil memerhatikan aku dari atas hingga ke bawah.

"Apa-apa jer lah. Asalkan boleh diminum" kataku.

"Tunggu sekejap yer. Zul pergi beli kat kedai" sambil itu Zul mencapai kunci motornya.

"Ok, buat susahkan diri jer. Jangan lama-lama ya" kataku.

"Zul, mak mana?" kataku kehairanan kerana rumahnya sunyi. Yang ada cuma adiknya yang berada dalam tingkatan 4.

"Oh, mak kerja. Nanti balik lah dia" katanya pula.

"Zul nak tengok tangan Wan boleh?" katanya sambil memegang tangan kananku.

"Ok jer" kataku sambil memberikan senyuman.

"Hmm... bagus. Wan memang selalu potong kuku ya. Kuku tak panjang. Itu yang Zul suka. Zul tak suka member chatter kuku yang panjang" rungut Zul.

Aku menganggukkan kepada aku sambil malu kerana ketika itu Zul sedang memegang tapak tangan aku dan memerhatikannya.

Ring... ring... ring... ring... kedengaran bunyi telefon di atas meja tulisku. Aku pula sedang tidur. Memang hobi aku tidur pada sebelah petang kerana aku dah biasa tidur lewat pada sebelah malam untuk mentelaah buku-buku.

"Hello, nak bercakap dengan siapa?" kataku dalam separuh sedar, maklum lah baru bangun tidur dan dalam keadaan mamai.

"Sini Zul, tuh Wan ker?" suara yang seakan-akan familiar pada halwa telinga aku.

"Yeah, sini Wan. Tu Zul yer?" soalku pula.

"Yer Zul sini. Bila nak ke Seremban lagi? Boleh kita jumpa kalau Wan nak on the way ke UPM nanti" katanya seakan-akan memberikan cadangan dan memang berharap yang dia akan berjumpa dengan aku.

Walaupun pada kali pertama aku berjumpa dengannya tidak sampai 2 jam, tetapi aku seakan-akan sudah lama mengenali dirinya. Entahlah, aku rasakan seperti dia carring aku lebih daripada awek aku.

Lupa pulak, aku ketika itu sudah mempunyai awek. Nama awek aku ketika itu Wati. Perhubungan aku dengan dia hanyalah sekadar suka-suka dan untuk membalas dendam terhadap perempuan.

Apakan daya, setelah aku mengenali Zul, aku lebih akrab dengannya berbanding awek aku. Entahlah...

"Tengoklah nanti, mungkin Sabtu ni kot" kataku dengan ragu-ragu kerana aku belum pasti bila akan aku turun ke UPM memandangkan 5 hari lagi paper lain akan tiba selepas 4 paper telah aku lalui. Kiranya itu adalah paper yang terakhir.

"Kalau boleh singgah kat Seremban or bermalam di rumah Zul ya?" pintanya pula.

"Insya'allah" kataku pula.

Aku telah bercadang hendak bertolak ke UPM pada esok petang. Tetapi aku teringat, aku perlu berjumpa dengan Zul di Seremban.

Aku telah berjumpa dengan Zul buat kali ke dua di rumahnya. Aku masih ingat jalan hendak ke sana kerana jalannya tidaklah sukar untuk diingat. Setibanya aku di situ, Zul mengajak aku tinggal di rumahnya memandangkan hari nak masuk maghrib. Esok pulak adalah hari Ahad.

Tanpa berfikir panjang, aku bersetuju dengan lamarannya. Aku telah tinggal semalaman di rumahnya. Dapat aku gambarkan bahawa familynya amat peramah dengan aku dan aku amat senang berada di rumahnya. Ibunya yang ramah dan bersopan santun telah membuatkan aku amat tertarik untuk mengenali Zul.

"Dah solat Maghrib?" tanya Zul selepas dia selesai solat Mahgrib di biliknya sedangkan aku sedang menonton tv di ruang tetamu rumahnya.

"Hmm... belum lagi" kataku dengan nada malu. Aku jarang sembahyang lima waktu apatah lagi solat sunat. Walaupun aku bekas pelajar sekolah rendah agama, namun aku jarang solat.

"Kenapa lewatkan solat? Tak baik tau" rungut Zul seolah-olah menyuruh aku mengerjakan solat daripada menonton tv pada waktu maghrib ini.

Aku lalu beredar dan menuju ke bilik Zul. Aku mengambil tuala mandi dan terus menuju ke bilik air. Sementara Zul pula menutup tv dan terus menuju ke bilik tidurnya.

"Wan, nanti kita makan malam ya. Mak Zul dah masakkan" kata Zul yang baru datang dari arah dapur.

"Ok. Zul, esok pagi Wan akan balik ke UPM. Takut tak sempat pulak" kataku pula bagi mengingatkan kepadanya.

"Ok. Zul akan kejutkan Wan pagi-pagi ya. Jom kita makan. Zul rasa mak Zul dah siapkan makan malam. Kita makan malam sama dengan mak Zul ya" katanya sambil memberikan senyuman.

"Mus nie kawan Is ya. Belajar kat mana?" kata mak Zul. Walaupun usia mak Zul 40an, tetapi jika dilihat sekali imbas seperti berusia 30an.

"Ya makcik. Saya belajar di UPM. Amik kos akaun" kataku dengan jujur dan berhemah tinggi. Sudah menjadi sifat aku menghormati orang yang lebih tua jika bercakap.

"Oh, ayah keje ker? Mak pulak macam mana?" tanyanya kepadaku sementara Zul pula tengah makan di sebelah aku. Sesekali Zul menjeling ke arahku seolah-olah ingin mendengar penjelasan soalan yang diajukan kepada aku.

"Ayah masih kerja dan mak suri rumah. Saya asal orang Melaka makcik" kataku sambil menghidup air teh yang dibuat oleh mak Zul.

"Esok balik UPM la ya. Nanti bawak motor baik-baik. Sekarang nie banyak kemalangan berlaku" katanya kepada aku.

"Baiklah makcik. Pesanan tuh saya ingat" kataku pula.

Jam menunjukkan pukul 9:30 malam. Suasana waktu malam agak tenang. Sesekali kedengaran bunyi motosikal dan kereta di hadapan rumah. Aku dan Zul berada di atas katil sambil berbual tentang diri masing- masing.

Barulah aku tahu Zul baru clash dengan lovernya. Student UTM di Skudai. Zul seorang yang peramah, bersopan santun dan pandai mengambil hati.

"Wan... Zul suka kat Wan. Wan sudi jadi Bf Zul tak?" katanya dengan ikhlas sambil memegang tangan aku.

"Bf? Hmm... Wan tak geti Bf-Bf nie. Wan tak pernah ada Bf sebelum ini Zul" kata aku dengan jujur. Ketika itu aku cuma ada girlfriend di UPM jer. Tidak pernah untuk aku bercouple dengan lelaki. Tetapi Zul telah berjaya menawan hati aku ini.

"Hmm... kalau tak sudi tak apa lah" kata Zul dengan raut wajah yang sedih.

"Oklah Wan terima" kataku pula bagi menyedapkan hatinya.

Masa terus berlalu dan berlalu. Jam menunjukkan pukul 12:13 pagi. Lalu telah berlaku sesuatu yang buat kali pertama aku menghadapinya...

"Wan bangun subuh. Kang lambat pulak" kata Zul sambil menarik selimut dari badanku.

"Hmm... solat subuh? Hmm... jab" aku membuka mata dan melihat Zul berpakaian t-shirt, bersongkok dan berkain palekat. Mungkin dia sudah mengerjakan solat subuh kata hatiku.

Aku terus menuju ke bilik air dan mandi wajib. Kemudian aku solat subuh sementara Zul menolong maknya menyediakan sarapan.

" Ada masa datang ler ke rumah makcik ya!" kata mak Zul sebelum aku beredar di halaman rumahnya.

"Insya'allah makcik" kataku sambil melambai ke arah Zul dan emaknya.

Aku telah tiba di UPM pada jam 10 pagi. Kemudian aku sibuk mengemaskan bilik. Housemate aku semuanya masih tidur. Meja komputer dan meja study mereka berselerak. Mungkin malam tadi mereka sibuk membaca buku dan ada yang sibuk membuat assignment.

Terus aku mencapai tuala dan mandi. Aku memang gemar mandi lima kali sehari kerana sudah menjadi tabiat aku sejak kecil lagi. Kawan-kawan serumah aku sudah biasa jika aku mandi lima kali sehari. Kadang-kala ada mereka mengatakan aku mandi wajib. Bagi itu adalah normal jika lelaki mandi wajib.

Pukul 8 malam – aku bersama dengan kawan serumah aku seramai enam orang makan malam di mapeler (warong india muslim). Kami memang selalu meluangkan masa bersama-sama dan makan bersma-sama pada waktu malam. Memang inilah saat indah yang tidak boleh dijual beli kerana saat indah sebagai seorang pelajar adalah yang sukar dicari ganti.

Rata-rata aku katakan bahawa kawan serumah aku semuanya bukan PLU. Mereka semua tidak tahu kedudukan aku sekarang yang mana aku telah berkenalan dengan Zul di Mirc. Bagi aku, identiti aku kenalah dirahsiakan.

Selepas aku makan bersama mereka, aku telah menuju ke Cyber cafe bersama roomate aku, Asyraf. Aku memanggil Asyraf dengan panggilan Raf. Raf berasal dari Kedah dan menuntut sama satu semester dengan aku cuma yang berbezanya Raf mengambil jurusan Business Admin. Orangnya handsome, dan mempunyai awek. Sesekali jer aku bergurau senda dengannya kerana aku khuatir dia akan tahu tentang aku. Ini kerana aku memang rapat dengannya. Aku adalah sabahat baiknya. Tidur satu bilik, makan bersama-sama dan kadang-kala Raf sering bercerita tentang aweknya yang menuntut di UiTM.

Di Cyeber Cafe, aku telah membaca e-mail. Banyak jugak e-mail yang aku terima pada waktu itu. Raf pulak entah duduk di mana. Malas aku nak tahu di mana dia berada. Lebih baik aku menghabiskan masa aku dengan membaca e-mail. Haa... aku telah mendapat e-mail yang tidak di kenali.

Kau jangan kacau Zul tuh. Zul tuh aku punya. Kenapa kau hendak mengganggu dan merampas dia daripada aku? Kau tak aku yang kenal dia dulu. Kenapa kau nak masuk campur????

Lan

Aku menjadi keliru dengan e-mail yang menuduh aku merampas Zul. Padahal aku tidak tahu apa ini semua yang berlaku. Lalu aku menaip e- mail dan membalas kepada Lan bahawa aku tidak merampas dia. Secara jujurnya aku mengatakan bahawa Zul yang ingin mengenali aku. Selepas itu aku pula menghantar e-mail kepada Zul. Aku forwardkan e-mail daripada Lan kepadanya. Aku juga mengatakan bahawa aku keliru dengan apa ang berlaku.

Aku baru selesai menjawab kertas final exam terakhir aku. Aku berasa lega kerana dapat menjawab semua soalan. Mungkin kerana aku telah menghabiskan masa membuat perbincangan dengan kawan-kawan terutama kawan baik aku Mazlina. Aku cuma memanggil dia dengan nama Lin sahaja. Orangnya peramah, coursemate aku sejak matriks dahulu. Dia banyak mengetahui kisah aku termasuk kisah tentang Arman (Zul). Cuma kadang-kala dia banyak menasihatkan aku agar berhati-hati dengan dunia ini iaitu dunia `gay'.

Aku terus menuju ke pondok telefon. Walaupun aku ketika itu memiliki telefon, tetapi aku tak leh call out. Maklum sajalah, credit prepaid dah habis. Terpaksalah aku bergantung kepada pondok telefon awam. Kadang-kala amat tension dengan student di sini kerana bukan semua pondok telefon boleh digunakan. Ada yang rosak dan ada yang langsung tidak boleh digunakan. Amat malang sekali jika kita ingin membuat panggilan pada waktu kecemasan.

Nasib aku baik kerana aku dapat menggunakan pondok telefon tersebut. Aku terus mendail nombor telefon 06-74*****.

"Hello assalamualaikum, Zul ada"

"Zul sini bercakap. Haa... Wan, macam mana dengan exam tadi? Boleh jawab tak?"

"Boleh, Zul, Wan akan balik ke Melaka lusa sebab semua paper dah abis. Dah merdeka!!!" kataku dengan nada yang cukup gembira kerana dapat menamatkan semester tiga aku ini.

"Alhamdulillah. Nanti nak ke Melaka singgah lah ke rumah Zul ya"

"Insya'allah Zul. Wan akan singgah nanti. Tunggu ya. Wan pun ada hal nak cakap tentang seseorang yang mungkin Zul kenal" kataku dengan nada yang serius apatah lagi bila mengingatkan e-mail layang yang dikirimkan kepada aku semalam.

"Pasal seseorang??? Ada kena mengena dengan Zul ker?" soalnya seperti kehairanan.

"Yeap. Pasal Zul dan juga melibatkan Wan. Apa-apa hal kita bincang bila Wan sampai ke Seremban lusa nanti. Ok?"

"Baiklah. Ok, kalau turun ke sini bawa motor baik-baik ya. Kepala Zul masih sakit. Semalam berdenyut-denyut. Tak tau lah pasal apa. Nasib baik mak Zul tolong picitkan" katanya dengan suara yang sayu. Memang aku faham, Zul kerap kali bercerita tentang sakit kepala yang dialaminya.

"Ye ker, ciannya Zul. Tak apalah, syiling dah abis nie. Nanti kita jumpa ya" kata aku.

"Ok. Take care ya, jangan nakal-nakal tau. Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam" aku terus meletakkan ganggang telefon dan menuju ke bilik untuk berkemas.

Hubungan kami agak mesra dan siling faham-memahami antara satu sama lain. Walaupun begitu aku tidak pernah menangis kerana dia. Apa yang menghairankan aku, sekiranya aku mahu beredar dari rumahnya di Seremban, dia pasti menangis kerana tidak sanggup berpisah dengan aku. Nampak benar dia betul-betul menyayangi diriku ini. Pernah pada suatu petang...

"Nanti balik baik-baik ya" kata Zul sambil melibat pakaian aku dan masukkan ke dalam beg aku. Zul seorang yang baik sekali. Zul selalu basuh pakaian aku dan masak makanan untuk aku sekiranya ibunya bekerja. Kadang-kala Zul membasuh sandal aku. Mungkin kerana sandal yang aku pakai nampak kotor.

"Baiklah Zul. Zul... ari itu Zul ada kata nak Wan temankan Zul hantar tesis (projek paper) Zul kat UTM next week kan?" soal aku. Memang Zul pernah menyatakan bahawa Zul ingin ke UTM untuk menghantar tesis kepada lecturer nya di sana. Dia akan membawa aku ke sana dan memang aku tidak pernah ke sana sebelum ini apatah lagi menjejaki negeri Johor yang masih dara buat aku. "Ahah... pada bulan April nanti Wan. Wan ikut ya. Kita naik bas ke sana" katanya pula sambil menghulurkan begnya kepada aku. Aku lihat raut wajahnya berubah. Memang aku tahu dia akan menangis kerana amat menyayangi aku.

"Oklah Zul, Wan nak balik nie. Nanti ada masa Wan datang ke Seremban" kata aku sambil menghulurkan tangan untuk berjabat tangan dengannya. Tanpa tidak ku sangka Zul terus memeluk aku dan menangis. Aku menjadi kaget dengan tingkah lakunya. Nasib baik tiada sesiapa pun di rumahnya ketika itu. Dengan tidak kena-mengena mata aku berair dan aku terus menangis bersama dengannya.

Itulah kali pertama dalam sejarah aku menangis kerana hubungan aku dengannya. Aku dah dapat tahu yang aku dah mula timbul rasa sayang terhadapnya. Keegoan kelakianku Wannah dek air mata jantannya itu.

Cuti semester UPM telah pun bermula. Aku banyak menghabiskan masa duduk di rumah dan mengemas bilik. Kadang-kala aku sibuk bermian games di pc aku. Games yang aku paling minat adalah games Sims City 3000.

Hubungan aku dengan Zul semakin akrab. Kami selalu berhubungan melalui telefon. Boleh dikatakan setiap malam Zul akan telefon aku di rumah. Pada aku, walaupun kami dipisahkan oleh sempadan negeri, namun kasih sayang aku dan kasih sayangnya terdapat aku tidak berbelah- bagi.

Pada akhir bulan April, Zul ada mengajak aku menemankan dia pergi ke UTM untuk menghantar tesis praktikalnya yang sudah dibukukan. Kami pergi ke sana pada awal pagi dengan menaiki bas dari KL. Sampai di Skudai, Johor; kami telah bermalam di rumah kawannya.

Pada masa itu aku dapat lihat, seramai 5 orang yang tinggal di situ. Kebanyakannya lembut dan ada beberapa sahaja yang nampak cover. Bagi aku, itu semua tidak penting. Apa yang penting, aku menemani Zul sepanjang kami berada di UTM.

Pada waktu pagi, keadaan sunyi sekali. Aku dengan Zul masih baring di atas tilam. Pada fikiran aku mungkin kawan-kawannya telah pergi ke kuliah. Cuma yang tinggal hanyalah Mat sahaja. Mat sempat membuat air teh untuk di hidangkan kepada kami berdua sebelum dia pergi ke kuliah. Zul telah mengirimkan tesisnya kepada Mat untuk dihantar ke pensyarahnya.

Aku terus bangun dan mencapai tuala terus ke bilik air untuk mandi sementara Zul pula sibuk mengemaskan tilam dan menyapu di bahagian hall rumah kawannya. Selepas mandi aku lihat Zul menyapu sampah di sekeliling rumah kawannya itu. Baik jugak Zul ini ya, kata hatiku ini. Aku tanpa membuang masa mengenakan seluar jeans aku dan t-shirt putih kesayangan aku. Apa yang aku tahu kami akan pergi berjumpa dengan x-Bf Zul, Lan. Lan telah berjanji dengan Zul bahawa dia akan memulangkan walkman dan beberapa barang milik Zul yaang dipinjam olehnya. Kami berjanji akan berjumpa dengannya di Hentian Bas Larkin, Johor depan Marry Brown.

Setibanya kami di sana, Lan masih belum sampai lagi. Setahu aku, Lan merupakan seorang pelajar di UTM dan usianya muda dari Zul. Hubungan mereka bertahan hampir 2 bulan. Penceraian mereka disebabkan Zul tiidak tahan dengan sikapnya yang terlalu bergantung dengannya dan pernah hampir hendak meminjamkan duit dari Zul untuk membeli motosikal. Ini semua telah Zul ceritakan sejak aku menerima e-mail darinya.

Hampir 10 minit kami menunggunya. Keadaan cuaca pada waktu itu hujan renyai-renyai. Mungkin disebabkan itu, Lan datang lambat bisik hati kecilku. Kami terus menunggu Lan di dalam restoran Marry Brown disebabkan keadaan yang sesak di luar dan hujan renyai-renyai. Kami duduk berhanpiran dengan cermin dinding Marry Brown. Bukannya apa, senang sikit Zul dapat melihat kelibat Lan jika dia tiba nanti. Sementara itu pula, aku membeli air coca cola di situ.

Tengah kami minum...

"Wan tunggu sekejap ya. Lan dah sampai. Itu dia!" kata Zul sambil menuding jari ke arah seorang pemuda yang tinggi dan berat hampir sepertiku. Aku dapat gambarkan yang dia seorang yang skima memandangkan jenis cermin matanya seakan-akan budak yang kuat study.

"Ok. Wan boleh tunggu. Pergilah jumpalah dia" kata aku sambil memberikan senyuman ke arah Lan yang tunggu di luar restoran yang kami duduk. Mungkin Lan segan untuk masuk dan elok mengajak Zul berbicara di luar tanpa melibatkan aku, pikirku lagi.

Aku pula membaca majalah yang telah aku beli sebelum sampai di Hentian Bas, Larkin. Sesekali aku menjeling ke arah mereka. Mereka rancak berborak tetapi aku dapat lihat pada raut wajah Lan seperti sedih. Timbul pula rasa kasihan kepadanya seolah-olah aku yang telah merampas Zul darinya. Dengan tidak ku sangka, mereka berdua menuju ke arah aku.

"Wan, kenalkan ini Lan" kata Zul sambil memandang ke arah Lan.

"Hi, saya Wan" kataku sambil menghulurkan tangan ke arahnya. Zul duduk di sebelah aku sementara Lan duduk di hadapan aku.

Tidak banyak yang mereka borakkan. Aku pula mendiamkan diri. Mungkin aku rasakan bahawa aku tidak sepatutnya mencampuri urusan perhubungan mereka dahulu. Sepanjang mereka berborak, Lan tidak pernah bercakap dengan aku apatah lagi memandang muka aku. Lan mungkin mengganggap aku seperti langsung tidak wujud di hadapannya.

Di dalam bas...

"Wan, itulah tadi Lan" katanya sambil memasang kaset di walkmannya itu.

"Oh... ok. Tapi Wan nak tanya lah Zul. Kenapa dia tak pandang langsung Wan tadi. Macam benci jer dia kat Wan. Apa salah Wan?" tanyaku seperti tidak puas hati diperlakukan sedemikian.

"Sabar Wan. Lan mungkin tadi jelous. Biasalah Wan, dia tak suka Zul couple dengan Wan. Alah... lupakan dia ok. Yang penting Zul sayangkan Wan. Itu Wan kena ingat. Zul janji, Zul akan jaga Wan baik-baik" katanya bersungguh-sungguh sambil menggenggam erat tapak tanganku. Sempat jugak dia mencium tanganku ini. Nasib baik keadaan bas yang gelap. Maklumlah balik ke Seremban pada waktu malam. Kami bertolak pada jam 7 malam menaiki bas business class. Tidak ramai yang menaikinya pada waktu tersebut. Ini memberikan keselesaan aku untuk bermesra dengan Zul.

"Wan nak dengar satu lagu tak. Zul nyanyikan lagu ini untuk Wan" katanya dengan memberikan satu senyuman pada diri aku.

"Lagu apa tuh?" tanya ku pula.

"Lagu Gubahanku dendangan 2By2 tuh" katanya pula. Sesekali dia memegang erat tanganku ini.

"Ku tuliskan lagu ini, ku persembahkan padamu, walau pun tiada indah, syair lagu yang ku gubah..."

Zul menyanyi lagu tersebut sehinggalah habis. Sedap jugak suaranya fikirku lagi. Namun apa yang tersirat di balik lagu tersebut aku fahami juga. Romantiks jugak Zul ini.

"Wan, kalau lalu di sini (Seremban) lambailah kat cermin ya. Ingat tau orang Seremban sayangkan Wan" kata Zul sambil menunjukkan aksi lambaian tangannya ke arah cermin.

Kami telah tiba di Seremban lewat 11 malam. Zul telah menelefon kakaknya untuk mengambil kami di Terminal One, Seremban. Setibanya aku di rumah Zul, aku terus mencapai tuala mandi dan mandi. Aku memang suka mandi pada waktu sebelum tidur. Sementara Zul pula solat Isyak. Selepas aku mandi aku telah solat Isyak dan kemudian masuk tidur bersama dengan Zul.

Keadaan sunyi sepi. Zul tidur sebelah aku. Dia menggenggam tapak tanganku dengan kemas. Sesekali dia bermanja dengan aku seperti keanak-anakan. Dia mengira jari-jari aku satu persatu.

"Satu, dua, tiga, empat, lima, enam, tujuh, lapan, sembilan, sepuluh... Wan sayangkan Zul tak?" tanyanya kepada aku. Aku cuba mengiring ke arahnya. Aku memandang mukanya dengan tepat. Dapatku lihat, dia mengalirkan air matanya. Aku pun tidak tahu kenapa dia menangis. Aku kebingungan sekali. Secara tidak sengaja, aku telah menangis bersama-sama dengannya. Kami berpelukan sesama sendiri.

"Wan sayangkan Zul. Percayalah" kataku dengan manja sekali.

"Boleh tak Wan berjanji dengan Zul?" katanya dengan suara teresak- esak.

"Apa dia Zul. Wan akan dengar. Cakap lah..." kata aku kehairanan sambil aku mengelap pipinya yang dibasahi dengan air matanya.

"Zul takkan hidup lama Wan. Kalau Zul tak ada lagi, nanti Wan jengok mayat Zul ya. Janji?! Nanti Wan usap pipi Zul dan cium dahi Zul ya" katanya dengan suara yang berketak-ketak.

Aku terkejut dengan apa yang diungkapkan olehnya. Seakan-akan tidak percaya apa yang telah diungkapkan olehnya itu.

Air mata aku terus mengalir dan aku terus mencium mulutnya itu. Aku tidak mahu dia terus meluahkan perasaan sedihnya itu.

"Zul, apa yang Zul cakapkan ini? Jangan cakap macam itu. Hidup mati ketentuan tuhan Zul. Kita merancang tapi Allah yang menentukan" kata aku selepas keadaan semakin reda.

Walaupun jam menunjukkan hampir pukul 2:14 pagi, mata kami masih mampu untuk berbicara di waktu pagi yang sunyi sepi.

"Yelah itu Zul tau. Zul nak Wan berjanji. Janji Wan?" pinta Zul sambil memeluk aku dengan posisi mengiring.

"Baiklah Zul Wan berjanji" kataku sambil menangis. Aku lalu mencium dahinya itu dan mengusap rambutnya yang ikal mayang itu. Aku terus memegang tangannya itu.

Suasana senyap sepi. Suatu petang...

"Wan bangun Wan, dah nak masuk maghrib nie. Tak elok tidur petang- petang nie" tegur Zul kepada aku sambil menggoyangkan tubuh aku.

Aku memang kerap tidur pada waktu petang. Apatah lagi kalau tidur lewat tengah malam.

"Astagrirullah... tertidur pulak" sambil aku menggosok mata aku. Aku melihat ke arah dinding. Oh.. dah jam 7:04 malam. Patut pun Zul kejutkan aku. Terus aku mengmbil air sembahyang dan solat berjemaah bersama dengan Zul.

Pada waktu malam kami banyak menghabiskan masa dengan berborak dan bercerita tentang masa depan.

"Wan suka kereta jenis apa?" soalnya secara spontan.

"Kereta satria warna kuning" kataku secara seloroh. Memang aku amat minat dengan kereta Satria lebih-lebih lagi warna kuning.

"Kalau kita dah kerja kita beli kereta tuh kongsi sesama nak tak?" tanya lagi.

"Boleh. Tak kisahlah. Itu pun kalau kita duduk serumah kan?" kataku lagi sambil memandang ke arahnya dengan satu senyuman.

Zul cuma membalas senyuman ke arahku sahaja. Tidak tahu apa yang difikirkan olehnya. Kami tidur bersama pada jam 11:54 malam. Mungkin agak keletihan di siang hari dengan urusan harian.

Pada keesokkan harinya pada hari Jumaat...

"Cepat baca niat" kata Zul sambil membetulkan songkok di atas kepalanya. Kami ingin solat di masjid di taman tempat tinggal Zul. Jarak antara masjid tidaklah jauh dan mengambil masa 8 minit sahaja.

"Baca niat apa?" kataku kehairanan.

"La.. hampeh. Baca niat nak solat Jumaat lah" katanya dengan tegas. Aku tak pernah pulak baca niat sebelum ini. Mungkin sebab itulah aku tidak tahu.

Aku ke masjid menaiki motosikalnya, RXz. Ramai orang menuju ke masjid walaupun masa adalah awal untuk masuk waktu.

Sedang khatib membaca kutbah, aku pula mengantuk mendengarnya. Zul aku lihat amat tekun mendengar khatib membaca kutbah. Zul duduk di sebelah kiriku.

Zul menggoyangkan pehaku sambil menggelengkan kepalanya. Aku faham yang dia menyuruh aku tumpukan pendengaran kepada khatib dan tidak melayan perasaan tidur aku.

Selepas menunaikan solat Jumaat kami pergi ke warong membeli lauk untuk makan tengah hari. Mak Zul tidak balik makan tengah hari kerana bekerja. Mak Zul bekerja di Hospital Seremban manakala ayahnya sudah pencen.

"Jab Wan. Zul nak beli lauk jab" kata Zul terus membawa motosikal menuju ke arah sebuah warong yang berhampiran dengan rumahnya. Zul biasanya ke warong tersebut untuk membeli lauk tengah hari jikalau maknya tiada di rumah.

Sampai di rumah, Zul mengarahkan aku membuka lauk tersebut dan meletakkan di dalam mangkuk sementara Zul menggoreng telur dan ikan bilis. Selesai sahaja aku menyiapkan kerja aku, aku melihat Zul menggoreng ikan. Aku duduk di tangga kecil dapurnya.

Selesai Zul menggoreng telur dan ikan bilis kami makan bersama-sama. Banyak jugak kami perbualkan.

"Wan jom kita pergi cc. Zul nak check email dan tengok result kat website UTM" kata Zul yang sedang memakai t-shirt. Aku pula sedang asyik membaca majalah URTV di atas katilnya.

"Hmm... ok jugak. Wan pun nak tengok sekali" kata aku. Lama jugak aku tidak check email sejak aku declare dengan Zul. Bukannya apa, Zul amat marah sekiranya aku pergi ke cc kerana khuatir aku chat. Tetapi berlainan pula dengan aku, disebabkan aku amat mencintainya, aku korbankan itu semua. Bagi aku, cukuplah dengan orang yang tersayang. Mungkin kerana aku baru lagi dalam dunia ini, jadi amat mudah Zul mengawal aku daripada terjumpa orang yang lebih baik dari aku.

"Cc kat situ murah sikit. Baru RM1.50 sejam. Baru bukak dekat dengan Ocean" katanya untuk meyakinkan aku mengikutnya ke sana.

"Wow murahnya Zul. Kalau kat UPM RM2.00 lah yang paling murah" kata aku kehairanan.

Setibanya kami di sana, tidak ramai yang ada. Cuma beberapa budak muda bermain games. Aku dan Zul pula berkongsi pc. Agak senang untuk aku melihatnya nanti terutama result semester UTM nya itu.

Zul telah membuka email. Banyak jugak aku lihat emailnya itu. Tiba- tiba Zul terbuka satu email. Aku pun terkejut dengan email tersebut. Apa yang aku dapat lihat, email tersebut adalah daripada Zul sendiri dan dihantar kepada kawannya yang tidak aku kenali. Mungkin kawannya telah forward kepadanya. Zul cuba mengelak aku daripada membacanya tetapi aku terus merampas keybord tersebut.

Aku membaca email tersebut di hadapan Zul. Email itu tidaklah terlalu panjang tetapi ringkas sahaja. Aku lihat air muka Zul mula berubah. Adakah tanda-tanda kecurangan mula terlahir??? Bisik hati kecilku ini. Bukannya apa, aku amat terkejut besar kerana email tersebut ada menyatakan yang Zul menjemput kawannya turun ke Seremban dan berjumpa dengannya. Hatiku hancur dan sedih mula telah terasa di dalam hatiku ini. Cemburu mula terasa.

Melihat perubahan diriku ini, Zul mula menyataakan bahawa dia tidak kenal dengan budak itu dan dia tidak menghantar email tersebut kepadanya. Aku tahu ada sesuatu yang tidak kena berlaku. Apatah lagi email tersebut memang terang-terang dihantar olehnya kerana aku bukan terlalu bodoh dalam Bahasa Inggeris. Untuk meredakan keadaan, aku mendiamkan diri. Aku mendiamkan diri selama hampir 4 jam.

Di rumahnya aku banyak berborak dengan emaknya. Kami tidur di atas katilnya. Aku memalingkan muka aku ke arah dinding apabila dia mula memandang ke arah aku...

"Wan, maafkan Zul. Zul sayangkan Wan" rayu Zul yang tidak kena mengena bersuara hampir 4 jam lamanya membisukan diri. Aku terus memandang mukanya. Ku lihat wajahnya sedih dan berduka. Kelopak matanya seakan-akan ingin melepaskan manik-manik air mata.

"Wan pun sayangkan Zul. Tapi tuh email siapa? Kenapa Zul tak nak cakap dengan jujur?" soalku pula. Aku cuba memalingkan muka aku ke dinding semula.

"Itu kawan lama Zul. Percayalah! Zul tak curang dengan Wan" katanya sambil memeluk aku dari belakang. Secara spontan, aku mengeluarkan air mata. Aku memaling muka ke arah Zul dan terus memeluknya. Kami sama-sama menangis dan berpelukan seperti hampir 10 tahun tidak berjumpa.

"Wan maafkan Zul. Zul pun maafkan Wan. Wan percaya apa yang Zul cakap. Tapi kalau sesuatu perkara yang tidak kena berlaku, pasti Wan susah nak percaya" kata aku dengan tegas sekali.

Pada bulan Jun, aku telah mendapat tahu yang adik ku telah mendapat tawaran memasuki UTM Skudai Johor dalam bidang Kejuruteraan Awam. Aku telah meminta bantuan dari Zul untuk menunjukkan aku dan keluarga aku ke sana. Kami tidak pernah ke sana sebelum ini.

Secara kebetulan, Zul pun ingin menghantar motosikal Rxznya ke UTM. Dia akan tumpang motosikalnya di rumah kawannya. Kami telah bertolak pada jam 7:00 pagi. Zul telah ke rumah aku. Aku menaiki motosikal bersama Zul sebaliknya ayah aku mengikut kami.

Di setiap hentian kami berhenti. Kami rasa sungguh gembira. Aku dapat memeluk tubuh Zul yang gagah membawa motosikalnya di sepanjang lebuhraya Melaka-Skudai. Kami telah tiba di UTM pada jam 1 petang. Zul telah bersusah payah membantu aku sekeluarga tentang penginapan dan pendaftaran adik aku. Aku telah meninggalkan adik aku dengan rasa sedih pada lewat malam. Aku katakan kepada ayah aku supaya balik dahulu. Aku akan bermalam bersama dengan Zul di rumah kawannya dan akan balik ke Melaka pada keesokkan harinya.

Di rumah kawannya, aku tidur bersama dengan Zul. Kami banyak menghabiskan masa bercerita tentang kolej. Zul telah berjaya tinggal di Kolej Tun Dr. Ismail. Alhamdulillah.

Pada keesokkan harinya, Zul ingin menumpangkan motosikalnya ke rumah kawannya. Aku agak hairan kenapa dia tinggalkan aku di bus stop sementara dia menghantar motosikalnya ke rumah kawannya. Apabila aku bertanya jawapannya agar tidak menyusahkan aku berjalan kaki dari rumah kawannya itu. Rumah kawannya itu terletak di kawasan rumah taman. Walaubagaimana pun ia tetap memberi 1001 tanda tanya pada diri aku.

Aku telah tiba di rumah Zul di Seremban pada waktu malam. Kakaknya telah menjemput kami di Pasaraya Tops, Ampangan. Pada keesokkan harinya aku telah mengajak Zul temankan aku pergi ke Terminal One. Aku ingin membeli handset lain kerana handset ericson aku itu dah uzur. Ingin aku gantikan dengan handset baru tambahan pula biasiswa aku telah pun masuk ke dalam akaun aku.

"Wan nak beli handset yang mana satu?" tanya Zul apabila aku memandang pelbagai handset di depan mataku.

"Rasanya handset siemens C25 nie... ok tak Zul?" kata aku untuk mendengar pandangan ikhlas darinya pula.

"Ok gak tuh. Wan keluarkan duit tadi kat ATM berapa ratus?" katanya punya.

"Wan keluarkan RM400. Warna hitam nie menarikkan Zul"

"Yeap, menarik. Tapi baik amik warna putih"

"Tak nak lah. Warna putih tak menarik. Warna hitam nampak anggun sikit" kataku sambil memberikan senyuman pada Zul.

"Terpulanglah pada Wan sebab tuh duit Wan" katanya pula yang menampakkan mimik muka yang sedih.

Memang aku amat meminati warna hitam selain daripada warna biru, merah, putih dan kuning. Aku memang suka warna itu semua dan tidak hairanlah aku menyambut hari raya tahun ini dengan baju yang berwarna merah.

Zul sibuk mengemas barang-barangnya. Maklum sajalah tidak lama lagi dia akan berangkat ke UTM. Banyak juga barang-barang yang dia bawa. Macam tak muat satu kereta jer... fikir aku.

"Zul, esok Zul nak balik ingat Wan kat UPM ya" kata aku sambil tolongnya membantu mengemas barang.

Zul pula sibuk membuat check list. Takut terlupa barang yang tertinggal untuk di bawa.

"Percayalah, Zul sayangkan Wan. Wan jangan lah risau" kata Zul memberikan jaminan bahawa dia tidak akan mensia-siakan hidup aku.

"Sayang Zul" kata aku manja sambil memeluknya.

Malam itu entah mengapa hati aku rasa sensitif sekali. Mungkin kerana aku tahu esok aku akan berpisah dengannya. Jam hampir menunjukkan pukul 8 malam. Zul pula sibuk bergayut dengan kawannya di telefon. Aku pula menonton tv. Hmm... lama jugak Zul berborak dengan kawannya itu.

Aku lihat jam di tangan aku menunjukkan pukul 11:55 malam. Dah lewat malam pun dia tak berhenti berborak dengan kawannya itu ker?? Bisik hati kecil aku sambil cemburu. Mesti ada yang tidak kena ini. Aku memandang ke arahnya, Zul juga memandang kepada aku yang sedang berbaring menonton tv. Eh budak nie.. dia tak geti ker yang dia cakap lama.. bisik hati kecilku ini.

Kalau macam nie baik aku tidur.. fikir aku. Mesti ada yang tak kena ini. Tak apalah. Aku terus menutup tv dan terus masuk ke bilik tidur sementara Zul berborak rancak dengan kawannya di telefon.

Aku terus baring di atas katil sambil menunggu kemunculan Zul. Aku ingin berborak dengannya sepuas hati kerana esok aku tidak akan dapat berjumpa dengannya.

"Wan... maafkan Zul ya. Wan tengah tidur ya" kedengaran satu suara yang garau di sebelah telinga kiriku.

"Hmm... baru nak tidur. Ingatkan Zul nak berborak dengan kawan Zul tuh sampai esok pagi. Siapa lah kita ini" kata aku dengan nada sedih dan terus aku berpaling dari memandang wajahnya.

"Wan, jangan macam tu. Itu kawan Zul. Kawan lama" kata Zulsambil memberikan penjelasan.

"Kalau kawan lama takkan berborak macam itu lama. Dari lepas maghrib dan nak dekat masuk jam 2 pagi baru abis" kata aku sambil mengeluarkan air mata. Aku pun tidak tahu kenapa aku begitu sedih malam itu.

"Maafkan Zul. Maafkan Zul, Wan" katanya sambil memeluk aku dari belakang. Aku terdengar dia menangis hiba. Mungkin kerana kelakuan aku berlainan pada malam terakhir kami bersama.

"Wan maafkan Zul. Zul pun maafkanlah Wan. Wan rasa cemburu tadi. Maafkan Wan Zul" kata aku sambil terus memandang ke arahnya. Kami menangis bersama-sama pada malam itu.

"Wan sekejap ya, Zul nak solat Isyak. Zul belum solat lagi" katanya.

"Baiklah. Pergilah solat" kata aku. Aku terus melepaskan pelukanku di tubuhnya itu.

Lama juga Zul solat nie. Kata hati kecil ku. Aku terus ke luar dari biliknya itu. Aku lihat dia sedang asyik menulis sesuatu di atas meja makan. Apabila aku pergi ke arahnya dia menyembunyikannya.

"Eh Wan tidak tidur lagi ker?" kata Zul seakan-akan terkejut dengan kehadiran aku.

"Tak lah. Tengah buat apa tu? Kan dah pukul 2:30 pagi. Tak mengantuk ker? Esok kan nak balik UTM"

"Taklah. Zul nak tulis sesuatu. Wan pergilah tidur. Lepas nie Zul masuk tidur" katanya pula sambil memberikan senyuman kepada aku. Aku lihat mukanya seperti muka mamai... mungkin kerana keletihan.

Selepas lima minit, Zul terus masuk ke biliknya. Zul telah meminta maaf dari aku kerana selepas ini aku akan jarang ebrjumpa dengannya. Aku banyak menghabiskan masa bersama dengannya pada malam itu. Zul sempat menyanyi lagu `Gubahanku' lagu perkenalan aku dengannya.

"Wan bangun solat subuh" Bisik Zul kepada aku.

"Ok..." kata aku. Amat mengantuk aku pada waktu itu. Dengan tidak cukup tidur aku gagahi jua untuk solat subuh.

Selepas solat aku lihat Zul sibuk menyiapkan persiapan terakhir untuk memastikan dia tidak terlupa barang yang hendak di bawa sementara mak Zul sibuk menyiapkan sarapan pagi.

Keadaan cuaca pada waktu itu hujan lebat sekali. Zul menunggu kawannya untuk mengambil barang yang telah disusun rapi. Emak Zul memang tidak menghantarnya ke UTM kerana Zul tidak mahu menyusahkan emaknya. Zul telah meminta pertolongan daripada kawannya yang bernama Man. Man adalah kawan Zul yang membuka business kecil-kecilan di pasar malam Negeri Sembilan. Kadang-kala jer Zul menolong Man kerana mereka adalah rakan kongsi.

"Eh mana pulak dia nie... dah sejam lewat" rungut Zul. Zul kena sampai ke UTM sebelum jam 12:00 tengahari untuk membuat urusan pendaftaran di kolej. Sambil itu Zul melihat jam di dinding rumahnya yang menunjukkan pukul 9:23 pagi.

Zul terus menghubungi Man. Tetapi malangnya tidak berjaya. Mungkin cuaca hujan yang agak lebat menyebabkan talian celcom terganggu, bisik hati kecilku. Aku pula memandang gerak-geri Zul dari tadi yang mundar mandir. Janji bertolak pukul 8 pagi tetapi sekarang dah nak masuk jam 9:30 pagi.

"Macam ini lah mak. Mak tolong hantar Zul. Kawan Zul tuh entah apa ler. Janji jam 8 pagi. Bila telefon tak dapat" rungut Zul kepada emaknya.

"Oklah, biarlah mak hantarkan Zul. Tak payah tunggu kawan Zul tuh. Nanti lambat sampai kat UTM" jawab mak Zul. Mak Zul terus berkemas untuk bersiap.

Namun Zul tetap cuba menelefon kawannya tetapi apakan daya, panggilan tidak dapat dijawab.

"Nanti Wan ikut Zul ya. Zul hantar terus ke komuter. Tak payah mak Zul hantar sebab mak Zul ikut Zul pergi UTM" kata Zul dengan nada yang tegas. Mungkin sebab Zul berang dengan janji kawannya itu menyebabkan dia bercakap dengan aku dengan nada yang tegas.

"Hmm.. tak apa. Wan tak kisah. Jab Wan nak bersiap" kata aku lalu terus berkemas.

Keadaan di luar masih hujan lebat. Zul telah memasukkan barang- barangnya di dalam kereta emaknya, kereta Iswara. Aku duduk di bahagian belakang sementara Zul duduk di sebelah kiri dan emak Zul memandu kereta. Mereka telah menghaantar aku di hadapan stesen komuter Seremban. Keadaan yang hujan lebat telah memaksa Zul memayungkan aku. Aku sangkakan Zul tidak akan memayungkan aku, tetapi aku silap tafsiran rupanya. Zul memayungkan aku ke stesen komuter sementara mak Zul menunggu di dalam kereta.

Sebelum aku berlepas ke UPM, sempat juga aku bersalaman sambil mencium tangannya. Aku seraca tidak sengaja menangis di depannya dan di khayalak orang ramai. Nasib baik pada ketika itu keadaan aku basah dan tidak menampakkan yang aku menangis.

Zul menemani aku sehingga aku masuk ke dalam gerabak komuter. Aku melambai-lambaikan tangan aku ke arahnya begitu dengannya. Di dalam kometer, aku berdoa semoga dia berjaya dalam pelajaran dan boleh menyesuaikan diri. Aku juga telah berpesan kepadanya supaya menelefon aku sekiranya sudah sampai di UTM.

Aku baru lepas menghadiri kelas cukai. Aku bersama kawan aku terus pergi ke tempat discussion. Kami menamakannya `kerusi Mc Donals'. Kami ada discussion walaupun kelas tamat pada jam 10 malam. Memang lumrah sebagai seorang pelajar, belajar tanpa mengira waktu sama ada malam mahupun siang.

Aku telah duduk bersama kawan aku yang bernama Mazlina. Dia juga satu kepas dengan aku dan kami selalu berborak dan berjumpa jika ada masalah dengan pelajaran yang dipelajari.

Labih kurang 10 minit kami berbincang, handset aku telah berbunyi. Rupa-rupanya Zul telah menelefon aku. Sudah hampir seminggu dia tidak menelefon aku. Aku hendak menelefonnya pun susah kerana dia tidak mempunyai handset. Rindu kepadanya bukan kepalang, maklumlah sudah berjauhan. Nasib baik tugas yang banyak di UPM telah melupakan aku seketika memori bersamanya.

"Helo, assalamualaikum. Wan apa khabar?"

"Wan khabar baik. Zul, Wan rindukan Zul" kata aku dengan kuat. Aku tahu ramai yang dengar. Tapi aku buat tidak endah sahaja.

"Wan, Zul tak boleh cakap lama-lama nie. Coins tak cukup. Nanti check e-mail ya" kata Zul dengan pantas kerana dia telefon di public phone.

Keesokkan harinya aku check email kerana semalam Zul dah berjanji untuk menghantar email kepada aku. Aku telah membalas email kepadanya. Aku katakan bahawa aku amat menyayangi dan merinduinya. Walaupun sudah seminggu tidak bersua tetapi aku rasakan dunia ini gelap. Mujurlah disebabkan buzy dengan assignment dan kerja, aku dapat melupakan seketika.

Ada suatu masa, aku telah membuat appoinment dengan Zul untuk chat di Mirc. Aku menggunakan nick i***s-upm. Aku telah melepaskan rindu aku padanya. Tanpa disedari aku telah berkenalan dengan seseorang di channel #melaka. Namanya Johan. Sebaya dengan aku. Aku telah berjumpa dengannya kerana aku tahu aku berkenalan dengannya di channel #melaka dan bukannya di channel #gaymalaysia atau di channel #sayangabang.

Apabila aku berjumpa dengannya, aku telah berborak dengannya. Banyak juga yang kami perbualkan tetapi aku hairan kerana aku berborak dengannya macam sudah lama berkenalan. Secara tidak sengaja dia telah memberitahu aku bahawa dia tahu aku ini plu kerana masuk #gaymalaysia dan #sayangabang.

Akibat andaiannya itu, aku mengiyakan kerana dia telah whois aku di Mirc. Apa boleh buat. Namun aku tidak malu sebaliknya aku anggap itu tidak apa-apa bagi aku. Malahan hubungan kami lebih rapat dan dia sentiasa hubungi aku berbanding dengan Zul yang sudah mula menyepikan diri.

Adakah kerana aku dan Zul terputus hubungan buat seketika telah membuat aku mencari kawan yang lain? Entah lah. Itu aku tidak pasti.

Johan pernah bertanyakan kepada aku siapakah `boy friend' aku itu. Aku dengan bangga memberitahu yang aku telah decrale dengan Zul. Dalam pada masa itu juga kami terkejut kerana dia mengenali Zul. Pada malulanya aku sangkakan dia tipu sebaliknya apa yang dikatakan olehnya benar-benar apa yang aku tahu. Kini ternyata dia adalah golongan plu juga. Tidak aku sangka!

Dari apa yang aku tahu, dia adalah x-boyfriend kepada Zul. Dan baru- baru ini Zul telah menghantar email kepadanya. Aku agak hairan juga kenapa Zul tidak menghantar email kepada aku sebaliknya dia menghantar email kepada Johan. Zul tidak ingat dengan aku lagi ker??? Bisik hati kecil aku.

Johan telah menunjukkan email yang telah dikirim oleh Zul kepadanya. Johan juga telah menceritakan segala-galanyanya. Banyak cerita negatif yang telah diberitahu kepada aku dan sebab-sebab dia putus dengan aku. Kini aku terfikir sejenak. Apakah yang telah berlaku.

Aku cuma dapat berdoa agar apa yang disampaikan oleh Johan itu palsu semata-mata. Namun, kata orang, jikalau bongkah air di titiskan oleh air; lama kelamaan akan cair juga begitulah dengan diri aku.

Aku sudah tidak percaya dengan Zul lagi. Banyak yang telah aku terfikir, adalah kerana sifat kepura-puraan yang telah ditunjukkan depan aku selama ini satu lakonan. Kadang-kala aku terfikir, entah lah.

Aku menangis seorang diri pada waktu malam. Masih aku ingat aku membawa motosikal di seluruh bandar Seri Kembangan sambil menangis kerana apa yang telah diberitahu oleh Johan kepada aku, telah aku ujikan kepadanya. Memang benar terdapat sesuatu perkara yang pelik dan hairan.

Tidak perlulah aku memberitahu apakah perkara itu. Biarlah aku sahaja yang tahu kerana aku tidak mahu aibkan keburukannya itu cukuplah aku memberitahu tentang kebaikkannya.

Hubungan aku dengan Zul mula renggang. Dia mula jarang menghubungi aku. Aku pula lebih rapat dengan Johan. Aku tidak pasti apakah ini satu sandiwara.

Pada satu hari aku telah membuat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Zul. Aku telah memberitahunya walaupun waktu itu hati aku sangat berat untuk memberitahu kepadanya.

Aku amat menyayanginya, tetapi... ya allah apakah ini satu dugaan kepada aku!

Aku menangis memberitahu kepadanya aku hendak putus. Bayangkan lah, hidup aku menjadi gila kerana dengan keputusan aku ini. Satu keputusan bodoh yang telah aku ucapkan.

Selepas seminggu aku memutuskan hubungan dengannya, aku menjadi gila. Aku gila kerana aku tidak dapat menumpukan perhatian pelajaran dan aku telah menjadi seorang pendiam.

Johan pula ingin menyatakan yang dia ingin mengambil aku menjadi boyfriendnya. Namun, aku katakan bahawa aku tidak mahu bercouple kerana aku baru sahaja putus cinta dengan Zul.

Hati aku bertambah giler kerana Johan pula menjauhkan dirinya dari aku. Adakah ini semua satu lakonan?

Selepas dua bulan, aku telah mendapat tahu Zul telah mendapat pengganti dan telah declare dengan seorang lelaki di Kuantan Pahang. Aku terfikir sekali lagi kerana Zul pernah pergi kena bersama dengan kawannya semasa hubungan aku dengannya masih baik. Cuma aku tidak diajak untuk mengikutinya. Namun hubungan dia dengannya tidak lama kerana aku mendapat sumber yang Zul terlalu mengkongkong.

Dalam pada masa yang sama aku telah aktif berchatting di Mirc. Aku telah pula mengenali x-boyfriendnya yang bernama Dolah. Dolah merupakan pelajar UTM, Skudai juga dan tinggal di Batu Pahat, Johor. Dia juga menceritakan bahawa Zul merupakan pelajar akaun di sana. Aku agak terkejut dengan katanya itu.

Sekali lagi aku teringat satu peristiwa di mana Zul tidak menunjukkan tesisnya yang telah siap kepada aku dan pernah dia ingin menyuruh aku menyalin buku teks Percukaian. Aku agak hairan juga kerana kursus yang diambil di UTM takkan ada subject Percukaian.

Namun, segalanya telah terbongkar. Aku telah menjadi semakin benci dengannya kerana aku tidak tahu kebenaran selama ini.

Result aku telah jatuh di bawah paras 2.0 dan semester berikutnya pun sama.

Kini, aku telah pun tamat belajar di UPM dan telahpun bekerja sebagai seorang Pegawai Akaun di sebuat syarikat bumiputra swasta. Walaupun sudah hampir empat tahun aku sudah tidak tahu tentang dirinya, namun rindu aku kepadanya masih terbayang. Seakan-akan baru semalam aku putus hubungan dengannya.

Pernah aku menangis di malam raya, adakah aku patut pergi berjumpa dengannya di rumahnya di Ampangan, Seremban?

Dunia ini telah banyak membuatkan aku tabah melalui onak duri. Sesekali aku terserempak dengannya di Mirc. Itu pun dia chat tidak sampai 1 minit dengan aku dan terus dia beredar.

Apa yang pasti, aku telah banyak mendapat petunjuk. Aku telah membuat andaian yang Johan telah cuba memecah-belahkan hubungan kami, kerana dia mungkin amat cemburu dengan aku dan ingin memiliki aku. Malangnya aku telah menolaknya mentah-mentah. Dia telah menjauhkan dirinya selepas aku memutuskan Zul.

Tentang Dolah pula, dia telah memberitahu berita yang benar siapakah Zul.

Aku pernah berharap agar berjumpa dengannya suatu hari nanti. Aku sentiasa masuk chatting kerana aku berharap aku dapat berchat dengannya. Tetapi malang. Dari hari ke minggu dan sehinggalah tahun aku cuma dapat chat dengannya 2 kali itupun tidak sampai seminit.

Apa yang memeranjatkan aku baru-baru ini, aku telah terjumpa dengannya bersama dua orang kawannya. Ketika itu aku keluar bersama kawan akuu (bukan plu) di Tesco Melaka. Aku telah nampak dia dan cuba hendak tegur kerana aku pasti itu adalah dia. Tetapi aku malu... aku malu kerana semuanya telah berlalu. Ingin aku meminta maaf kerana aku banyak membuat dosa. Mungkin kerana dia adalah boyfriend aku yang pertama, membuatkan aku amat menyayanginya seperti dulu biarpun hampir 4 tahun tidak berjumpa dan terputus hubungan dengannya.

Aku selalu berdoa kepada tuhan, agar suatu masa aku dapat berjumpa dengan familynya. Namun aku tidak pasti adakah ia pasti.

Maafkan Wan Zul. Wan masih menyayangimu. Wan banyak bersalah kerana memutuskan hubungan ini bersamamu. Ingat dan memori Wan sepanjang denganmu masih segar diingatan.

Hari demi hari Wan sentiasa menangis dan menangis kerana entahlah...

Wan telah taipkan surat untuk Zul. Jikalau yang membaca ini Zul (Man), hubungilah Wan.

Surat...

Assalamualaikum Man...

Man apa khabar? Wan harap Man sihat sejahtera, insya'allah. Wan kat sini sihat sejahtera.

Man,

Maafkan Wan kerana Wan terpaksa mendedahkan percintaan kita ini kepada orang ramai. Wan ingin mencari Man... tapi Wan tahu Man tidak akan berjumpa dengan Wan dan akan melarikan diri dari Wan.

Man,

Wan amat kesal dengan kejadian yang terjadi ketika dulu. Man tau tak... Wan ada jumpa Man di Tsco baru-baru ini. Tapi Wan malu nak tegur Man. Maafkan Wan Man...

Man tahu tak... selimut yang Man bagi tuh Wan masih gunakan sampai hari ini. Man tahu tak... kalau Wan lalu di hentian Seremban Wan pasti akan melambai.

Entahlah Man... tau tak Man... selepas Wan memutuskan hubungan dengan Man, Wan telah jatuh sakit selama seminggu.

Man tau tak... Wan sekarang tidak tinggalkan solat. Wan menghormati ibubapa Wan.

Man tau tak... Wan dah berjaya mendapat ijazah baru-baru ini. Dan kini Wan telah pun bekerja.

Man tau tak... Wan ada buat website untuk Man mendapat tahu berita tentang Wan. Man boleh email kepada Wan untuk mendapatkan address itu.

Man tau tak... Wan selalu masuk chat kerana nak jumpa dan chat dengan Man. Tapi kini Wan tak chat lagi.

Man,

Wan masih mengingati beberapa lirik lagu sepanjang perkenalan kita. Walaupun bodoh kerana Wan mengingati Man dan Man sudah pasti telah melupakan Wan, itu semua Wan tolak ke kiri.

Wan pernah bercakap seorang diri seakan-akan Wan bercakap dengan Man bagi memujuk hati Wan jikalau Wan menghadapi sebarang masalah.

Man,

Kalau ada masa hubungilah Wan. Wapaupun kita tidak boleh memutarkan masa silam, tapi Wan ingin menjadi kawan Man.

Akhir akhiri dengan warkah ini dengan mengucapkan " Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin". Nanti datanglah ke rumah.

Yang merinduimu,

Wan Idris Melaka Tel: 012-6343777 E-Mail: idd@h...

Kepada yang membaca cerita ini, maafkan aku kerana aku terpaksa menghebahkan cerita ini. Janganlah membuat sebarang kesimpulan tentang apa yang dibaca. Jadikanlah ia sebagai pengajaran kepada anda dan juga kepada aku.

Apa yang dapat aku nasihatkan, kalau kita menyayangi seseorang janganlah 100% kerana jika kita putus hubungan dengan orang yang disanyanyi pasti kita akan merana.

Hargailah erti kasih sayang seseorang kerana kasih sayang amat besar nilainya dan bukan hanya untuk sex semata-mata.

Jikalau ada sebarang bentuk keraguan dalam perhubungan, selid

###

2 Gay Erotic Stories from Nokiaku7

Cintaku Untukmu Sahaja

Cerita ini aku amik dari kawan aku. moga kawan aku tuh tabah MAAFKAN AKU KERNA MENYINTAIMU Boring pulak malam ini. Aku baru selesai menulis kad raya untuk dihantar kepada seluruh sahabat aku di seluruh Malaysia. Aku terus membuka radio era. Terdengar suara pemanggil yang meminta diputarkan lagu Gubahanku nyanyian kumpulan 2By2. Aku terus membesarkan volume radio kerana aku amat

Cintaku Untukmu Sahaja, Part 2

Kepada yang membaca cerita ini, maafkan aku kerana aku terpaksa menghebahkan cerita ini. Janganlah membuat sebarang kesimpulan tentang apa yang dibaca. Jadikanlah ia sebagai pengajaran kepada anda dan juga kepada aku. Apa yang dapat aku nasihatkan, kalau kita menyayangi seseorang janganlah 100% kerana jika kita putus hubungan dengan orang yang disanyanyi pasti kita akan merana.

###

Web-04: vampire_2.0.3.07
_stories_story