Gay Erotic Stories

MenOnTheNet.com

Perjalanan 8

by Niki R


‘What are you doing here?’

‘Well….. you called. So I come running!’

‘Kau memang gila!’ Yusdi cuma tersengih memandang aku.

‘Maybe I am, but you wouldn’t mind, would you?!’

Aku cuma menggeleng kepala mendengar bicara Yusdi yang sememangnya confident malah adakalanya terlalu konfiden hingga over.

‘Macamana kau cari aku?’

‘You told me kau di Bali. The rest bukannya susah sangat nak trace, knowing you.’

‘Kau call semua hotel di sini?! Kau memang dah gila!’ Kadang-kadang Yusdi penuh dengan elemen surprise. Adakalanya menggembirakan. Adakalanya menjengkelkan.

‘Tak semua hotel. A couple. You have expensive taste. That’s makes it easier. Haha .... Kau kurus Nik. Kenapa? Kau rindukan aku? But you look good.’

‘Thank you. Tak adalah aku rindukan kau sampai kurus kering. Aku belum gila macam kau! Sejak bila kau berjambang segala ni Yus?’ Hakikatnya Yusdi semakin tampan bila bergoatee begitu. Then again, Yusdi memang pandai bergaya.

‘Sesaja tukar imej. You like it? Hum?’

‘Sudahlah. Jangan nak mengada-ngada. Kau dah tempah bilik?’

‘Why would I do that? I’m going to bunk in with you of course, like it or not!’

‘Kau bukan saja gila. Kau juga tak tahu malu Yus. Have you eaten?’

‘Belum tapi aku dah kenyang bila tengok kau. You still have that magic on me.’

Aku jadi malas melayan kata-kata Yusdi. Memang dia pandai berbicara. Memang dia pandai merayu. Lidahnya memang tidak bertulang. Dan lidahnya juga bercabang. Itu dari pengalaman. Dan dia memang tidak pernah malu meluahkan isi hatinya. Keyakinan dirinya terlalu tinggi. Baginya tak ada benda yang mustahil dalam hidup ini.

Kami berjalan beriringan apabila aku tidak lagi berselera untuk meneruskan makan malamku. Yusdi menggenggam tanganku lantas dibawa ke bibirnya dan dikucup berkali-kali. Aku jadi bergetaran dibuatnya. Apakah yang harus aku rasakan bila diperlakukan demikian oleh kekasih lama? Semua saat-saat manis bersamanya dulu datang bermain-main di ingatan. Menerawang di ruang mata bagaikan mengejek-ngejek aku. Aku biarkan saja segala kenangan itu berputar di fikiran. Aku biarkan kerana aku malas lagi menepis. Aku semakin malas melawan. Sudah tidak ada maknanya lagi memikirkan antara benar dan salah. Aku sudah tak kuasa memikirkan itu semua. Siapa yang peduli? Jika aku pedulikanpun apakah balasannya kepadaku? Biarlah. Biarlah apa saja yang akan terjadi, terjadi dengan sendirinya. Aku sudah penat merencana dan merancang. Aku penat memikirkan segalanya.

‘Kenapa kau senyum Nik? Happy to see me?’

‘You’re amazing Yus,’ kataku mengejek Yusdi, ‘amazing dan perasan at the same time. No. I was thinking about us. We were so happy together then.’

‘Yeah …. we sure did. We were young. We were free. And we were far away from home. Shouldn’t have come back to Malaysia. Should have stayed abroad. Balik setahun sekali bila time raya.’

‘Memanglah kau dah gila!’

‘Apa pula gilanya? You went abroad with your own money. Akupun pakai duit sendiri. Apa pula masalahnya? We were not binded by anyone.’

‘Not my money. Itu duit abang aku.’

‘Duit abang kau. Duit kau. Apa bezanya? I can always repay him back if he were to ask for it.’

‘Don’t go there Yus.’

‘Sorry. But hey I’m serious!’

‘Dah lah Yus. Benda dah lepas. Mana luggage kau?’ Susah bercakap dengan orang yang dilahirkan dengan golden spoon di dalam mulutnya. Mereka tidak mungkin akan mengerti.

‘Aku dah suruh bellman hantar ke bilik. Bilik kau.’

‘Haha …. jahat. Jom jalan di pantai. Balik ke bilikpun bukan ada apa.’

‘Aku ada!’, aku memilih untuk tidak membalas kata-kata Yusdi. Membuang masa!

Kami berjalan beriringan menuju ke pantai. Yusdi masih menggenggam tanganku tanpa mempedulikan orang yang bertembung di jalanan. Tak lama selepas aku menarik tanganku dia pasti akan menggengamnya kembali. Aku akhirnya membiarkan dia berbuat sesuka hatinya. Persetan dengan orang yang memandang. Nak dilarang Yusdi bukannya budak kecil lagi. Tambahan pula aku senang dibuat begitu, dilayan begitu. Aku peduli apa dengan orang? Aku tak makanpun tak pernah ada yang peduli. Aku menangis hingga berbesen-besen airmataku tumpahpun tak pernah ada yang bertanyakan kenapa.

Kami duduk di gigi pantai sambil melihat bulan yang mengensot perlahan di dada langit bagaikan malas bergerak. Aku duduk di celah kangkangnya sedang dia memeluk aku dari belakang. Kemas. Sesekali aku menyandarkan kepala ke bahunya. Kami masing-masing diam melayan fikiran sambil merenung cahaya bulan yang menyinari air laut. Deru ombak tak henti-henti memukul pantai. Adakalanya bila kita telah begitu selesa dengan seseorang, perbualan tidak lagi menjadi penting. Adakalanya kita lebih selesa berdiam diri. Biarlah bahasa badan yang menjadi perantara. Demikianlah dengan Yusdi. Kami masing-masing tidak pernah cuba mencari sesuatu untuk dibicarakan. Segalanya berlaku secara spontan tanpa dirancang. Adakalanya kami akan duduk semeja melayan fikiran masing-masing. Baik aku mahupun dia tidak pernah bermatian mencari sesuatu untuk dituturkan. Adakalanya kami masing-masing tenggelam dalam bahan bacaan masing-masing. Atau adakalanya Yusdi akan sibuk dengan majalah kereta dan komputernya sedang aku asyik dengan novelku. Saat paling manis seingat aku bersamanya adalah sewaktu kami sama-sama berkongsi bahan bacaan yang sama. Berada di pelukannya pada hari minggu sambil sama-sama membelek majalah ataupun buku yang sama. Selembar demi selembar kami jelajahi bersama. Baris demi baris kami titi bersama. Itu antara detik manis yang masih terpahat kukuh diingatan.

‘What are you thinking?’, soalnya. Yusdi mengemaskan pelukannya sambil menempelkan pipinya ke pipiku.

‘Nothing. Just looking at the moon. You?’

‘Nothing.’ Dia semakin merapatkan badannya ke belakangku seraya mengemaskan lagi pelukannya. ‘I’m happy you called. I’m so happy to be here with you. Rasa macam mimpi.’ Pipinya ditempelkan lagi ke pipiku lantas dia menarik nafas panjang bagaikan mengambil haruman bau tubuhku. Aku membiarkan saja tanpa membantah.

‘I cannot breath Yus. Kau nak patahkan tulang aku kah? Yusdi ketawa mendengar rungutanku. Hilai tawanya bergema di sekitar pantai Nusa Dua itu sebelum hilang dibawa angin malam.

Aku kembali menyandarkan kepala ke bahunya. Dia memalingkan wajahku mengadap wajahnya. Kucupannya singgah di pipiku. Aku membiarkan kerana aku juga memerlukan sentuhan dari seorang lelaki biarpun dia hanya bernama bekas kekasih. Betapa aku memerlukannya saat itu. Betapa saat itu aku memerlukan sentuhan intim biarpun cuma dari seseorang yang bergelar bekas kekasih.

‘You want me to get up and run and you are supposed to chase after me? You want me to do that?’, tanyaku kepada Yusdi.

Yusdi ketawa terbahak-bahak mendengar soalanku. ‘Kalau kau mahu, aku game.’

‘I always run faster than you Yus. You know that!’

‘Itu dulu. Sekarang ni kau belum tahu kemampuan aku bagaimana.’

‘Tak mau lah. I would rather be in your arms.’ Entah kenapa itu yang terkeluar dari mulutku. Tapi itulah kenyataannya. Aku senang berada di pelukannya. Berada di pelukannya dan mencium harum tubuhnya yang bagaikan sudah sebati dengan diriku. Siapa yang tidak senang berada di pelukan jejaka setampan Yusdi? Siapa?

‘Jomlah balik ke bilik. Aku dah terasa nyamuk menggigit ni. Banyak nyamuklah hotel ni Yus.’

‘Manja…. Aku tak rasa apa-apapun.’

Balik ke bilik Yusdi mula memeluk dan mencempung aku hingga ke katil. Aku biarkan tanpa melawan kerana sesekali seronok diperlakukan begitu.

‘Aku mahu kau bawa aku keliling bilik ni Yus…. Itupun kalau kau kuatlah.’ Aku sengaja mencabar Yusdi dengan tanganku yang masih berpaut di lehernya. Diperlakukan demikian oleh Yusdi barulah aku menyedari bahawa betapa selama ini tanpa sedar aku sebenarnya merindui saat-saat bersamanya. Berada di pelukannya barulah aku sedar bahawa kami sebenarnya serasi bersama.

Yusdi meletakkan aku perlahan-lahan di katil. ‘Setakat itu saja kau sanggup?’

‘Kalau mahu aku boleh tunjukkan sampai mana tahap kekuatan aku Nik! Kau jangan mencabar aku,’ katanya dalam ketawa sambil tunduk merangkul aku kembali ke pelukannya. Sekilas ciumannya hinggap di leherku.

Dalam dia memeluk aku itulah dia masih sempat membuka baju t yang dipakainya lantas kembali mencari bibirku lantas diciumnya dengan rakus.

Ciumannya masih seperti yang aku ingati dulu. Dengan bibir kami yang bertangkup dia akan bermula dengan menggigit-gigit lembut ulas bibirku. Lidahnya akan menjilat sekitar bibirku hingga basah. Kemudian lidahnya akan masuk ke dalam mulutku mencari lidahku lantas dihisap dan ditariknya. Jika aku melawan dia akan semakin menguatkan hisapan lidahnya hingga aku akhirnya ikut terdorong ke depan menguatkan lagi pelukan badan kami. Yusdi paling gemar memegang wajahku tatkala mencium aku. Memegang wajahku sambil sesekali membelai manja dan adakalanya membetulkan posisi kedudukan wajahku mengikut kehendaknya bagaimana dia mahu menciumku.

‘Aku betul-betul rindukan kau Nik. I really do. Mungkin sukar bagi kau nak percaya tapi itulah kenyataannya,’ dia berbisik kepadaku sambil matanya merenung ke dalam mataku.

‘Aku percaya. Memang aku percaya.’ Yusdi tersenyum lega mendengar ucapanku.

‘Kau tak nak mandikah Yus?’

‘Kenapa? Badan aku baukah?’

‘Tak lah. I thought it will be more comfortable kalau dah mandi.’

Tanpa suara Yusdi bingkas bangun dari katil lantas melucutkan seluarnya hingga tiada seurat benangpun di badannya. Dia bertelanjang bogel di depanku tanpa rasa malu. Aku menggelengkan kepala melihat tingkahnya.

‘Kau tak malukah Yus?’

‘Dengan kau? Apa nak dimalukan? What kind of question is that? Durghhh ……..’

‘Lantak kau lah…..’

‘Jom ikut aku mandi.’

‘No thank you. Aku dah mandi tadi. Engkau yang belum.’

Yusdi mundar-mandir sekitar bilik. Membuka begnya mencari sesuatu hingga aku naik lemas melihatnya.

‘Apa kau cari Yus?’

‘Tolong Nik. Unpack for me.’

Aku mengiyakan walau sebenarnya aku memang malas tentang soal packing dan unpacking ini. Selebihnya aku serba-salah melihat keadaan Yusdi yang bertelanjang bulat di depanku. Jantungku berdebar-debar. Kukira apa juga yang ingin dilakukan Yusdi, apa juga yang dimaksudkannya, semuanya berjaya. Dia berjaya membuat aku merasa tidak keruan. Dan dia berjaya membuat jantungku berdegup kencang melihat keadaannya begitu.

Selesai mandi Yusdi kembali ke katil dan menarik aku ke pelukannya. Dahiku di ciumnya lagi. Aku biarkan Yusdi terus memelukku. Aku biarkan dia memeluk sekujur tubuh langsingku. Hanya bila dia mulai mencium sekitar leher dan semakin turun hingga ke puting susu dan perutku barulah aku menahannya.

‘Yus please …. Just let me lay in your arms tanpa berbuat apa-apa, okay?’

‘You need time?’

‘No! I don’t have that much time anymore Yus. Cuma malam ini, malam ini setelah selang beberapa tahun… biarlah setakat ini saja. I just want to feel your body next to mine…. itu saja…. please …….’

Yusdi menganggukkan kepalanya lantas kembali memeluk aku. Malam itu aku tidur dalam pelukan Yusdi. Pelukan seorang lelaki. Pelukan bekas sang kekasih. Aku tidur berlengankan tangannya. Aku merelakan waktu dia mencium pelupuk mataku. Aku balas dengan ciuman di pipinya. Yusri tersengih girang sewaktu aku mencium pipiku. Perkara yang aku ingat sebelum melelapkan mata ialah tangan Yusdi membelai lenganku.

Keesokan harinya pagi hari lagi kami sudah keluar dari Hotel. Agak menggerunkan mengemudi kenderaan tatkala menempuh pekan Kuta. Kenderaan bersimpang siur. Memburukkan keadaan banyak kenderaan double parking di pinggir jalan. Sehinggalah keluar dari kawasan Kuta barulah kami dihidangkan dengan pemandangan sawah padi menghijau di depan mata.

‘Been a long time since I last see this Nik.’

‘Aku tengok pemandangan ni hari-hari Yus. Kalau mau pergi saja ke kampongku. Tak habis kau pandang. Buka tingkap saja dah terbentang depan mata.’

‘Kau menjemput aku ke?’

‘One thing you should know. I have never shut you off.’

‘I know. If not you wont be visiting me the other time. We had a lot going on Nik. There’s a lot we’ve been through. Takkan nak buang begitu saja?’

‘Buanglah kalau orang tak tahu nak hargai. Buat apa nak simpan?’

Yusdi terdiam sejenak sambil menghela nafas mendengar jawapan aku. Cuma sesekali Yusdi akan serius denganku. Selebihnya dia banyak berjenaka yang adakalanya menjengkelkan aku. Menjengkelkan namun aku pernah menyayanginya pada masa yang sama. Aku membalas renungannya di sebalik kaca mata hitamnya. Cahaya matahari yang hinggap menyinari wajahnya menyerlahkan lagi ketampanan Yusdi pada pagi itu. Gayanya bersahaja namun tampan. Mungkin kerana itulah agaknya aku terpaut dengannya dulu. Kulitnya yang sawo matang. Hidungnya yang mancung. Cheekbonenya yang tinggi. Bibirnya yang nipis yang sering mengorak senyum sinis yang nakal. Gigi putihnya yang tersusun rapi. Yusdi perfect. Proportion badannya seimbang dan sempurna. ‘That was a mistake I have to pay dearly Nik.’ Sayu kedengaran suaranya. ‘If only I could turn back time I certainly would.’

‘But you couldn’t! Hahaha …………’, ejekku seakan sengaja ingin menyakitkan hati Yusdi. Aku merenung wajah lagi wajah Yusdi di depan mataku. Jika aku menerimanya kembali bermakna aku telah menjilat ludahku sendiri. Aku bagaikan meludah ke langit, yang terkena adalah batang hidungku sendiri. Tapi perlukah aku memikirkan soal-soal remeh begitu di waktu-waktu begini? Rasionalkah aku?

Kami berhenti di pinggir jalan. Dan secara tiba-tiba kami diserbu pedagang jalanan yang entah dari mana datangnya. Bukan itu sahaja kerena kedudukan kami betul-betul bersebelahan dengan rumah ibadat Hindu kami disangka ingin melawat tempat visata tersebut. Aku semakin lemas bila dipaksa memakai kain lilit kononnya menghormati tempat mulia kaum Hindu tersebut. Seingat aku sebelum ini tidak pernah ada larangan sebegitu!

‘Yus …. I don’t like it at all.’ Aku mula menarik muka masam. Sememangnya aku paling tidak suka dipaksa begitu. Yusdi Cuma mendiamkan diri. Dia membayar harga sewa kain tersebut lantas menarik tanganku berlalu dari peniaga yang mulai mengerumuniku.

‘Sorry … I chose the wrong place to park the car.’

Aku mendiamkan diri cuba mendamaikan hati melihat persekitaran sekelilingku. Tidak lama kami di sana. Cukup sekadar berjalan berpusing-pusing cuba membayangkan upacara yang selalu di adakan di sana.

Keluar dari kuil tersebut kami sekali lagi dikerumuni pedagang jalanan. Berbagai taktik digunakan agar kami membeli dagangan mereka. Ada yang merayu-rayu. Ada yang menuduh aku mungkir janji, tadi katanya mahu membeli sekarang setelah keluar dari kuil tersebut aku berubah fikiran! Bila masa aku berjanji?

Yusdi dengan pantas menghidupkan enjin kereta lantas memecut dari situ melihatkan aku bagaikan tidak lagi dapat menahan sabarku dengan gelagat mereka. Memang aku sudah mulai dikuasai emosi marahku diperlakukan begitu. Aku yang mulanya kasihan melihat mereka lantas bertukar menjadi marah bila dipaksa begitu.

Pulang ke hotel pada petangnya kami begitu letih. Mungkin seharian berada dalam kereta. Mungkin trauma diserang pedagang jalanan. Aku memejamkan mata seketika ingin merehatkan diri. Yusdi menanggallkan pakaiannya lantas datang berbaring di sebelahku. Sebelah tangannya memeluk tubuhku.

Aku mencelikkan mata tatkala hari di luar sudahpun gelap. Dalam remang-remang cahaya di kamar itu aku menatap wajah Yusdi yang sedang tidur dengan damai. Dia tiba-tiba mengangkat tangannya mengelus wajahku. Dia berpura-pura tidur!

‘Jom mandi.’ Aku memeluk dan mencium wajahnya. Yusdi mengeliat lantas bingkas bangun menarik aku bersamanya ke kamar mandi. Aku paling tidak suka saat mandi di hotel. Selalunya untuk beberapa detik airnya terasa begitu sejuk hinggalah bila air panas mulai take over barulah terasa nyaman.

Kami sama-sama berebutkan air pancuran di kamar mandi sambil sesekali di selangi hilai tawa. Di bawah pancuran air itulah Yusdi mencium bibirku. Mula-mula perlahan dan kemudian menjadi rakus dan ganas. Aku tersandar di dinding diperlakukan demikian oleh Yusdi. Sejuk dinding marmar itu tidak lagi terasakan. Tangannya sibuk membelai dan meramas-ramas belakangku, tetekku dan juga bontot pejalku. Aku tak kurang juga membelai wajahnya, meraba-raba belakangnya yang keras berotot dan juga sesekali meramas geram bontotnya. Tanganku menggapai batang pelirnya yang sudah mulai garang mengeras dan terasa menindih perutku. Yusdi semakin rakus menjilat-jilat sekitar lubang telingaku dan turun ke bahagian tetekku lantas puting susuku dihisap dan digigitnya kuat hingga aku terjinjat kaki menahan nikmat bercampur sakit sekaligus. Aku menyeru-nyeru namanya tatkala merasakan kenikmatan dicumbui Yusdi sedang dia sendiri sesekali mendengus kasar.

Sewaktu Yusdi memusingkan badanku mengadap dinding aku cuma menuruti. Lidahnya terasa bermain-main sekitar belakangku dan sesekali dia menggigit bahu dan belakangku dengan rakus. Lidahnya turun lagi menjilat-jilat sekirar bontotku dan sesekali menggigit bontotku manja. Jemari tangannya sesekali menggentel-gentel dan memicit puting susuku. Sesekali dia menyuapkan jemarinya ke mulutku lantas aku hisap dan kulum jemari tangannya yang panjang. Bila Yusdi mulai rim sekitar lubang bontotku aku serasakan ingin menjerit dengan kuat kerana tak tertahankan nikmat yang diberikan Yusdi. Sewaktu Yusdi mulai menjolokkan jemarinya ke lubang bontotku aku mengemut-ngemut jamarinya yang menceroboh masuk. Dan sewaktu dia mula meletakkan batang pelirnya di lubang bontotku aku menahan nafas, kemudian terasa dia mulai menceroboh lubangku sedikit demi sedikit. Di jolok dan di keluarkannya berkali-kali sedang aku cuma mampu mendengus dan menggigit bibir menahan nikmat. Hinggalah bila aku tak tertahan lagi menahan rasa, aku menarik badannya ke depan hinggalah batang pelirnya ikut terdorong menusuk lubang bontotku hingga ke pangkal. Yusdi membiarkan batang pelirnya lama terendam di dalam lubangku kemudian pelahan-lahan mendorong dan menarik keluar berirama. Perlahan dan kemudian menjadi laju menghempap bontotku hingga kedengaran celahan kangkangnya berlaga dengan bontotku. Aku semakin mengerang kesedapan tatkala batang pelirnya mulai menyucuk-nyucuk prosateku berkali-kali. Jika Yusdi berterusan menyucuk prostateku begitu aku pasti tidak mungkin akan dapat bertahan lama. Sewaktu itupun aku sudah merasai akan sampai ke puncak. Kami bagaikan orang hilang akal sama-sama bertarung mencari titik kepuasan. Batang pelirnya semakin memberikan aku kenikmatan dan berkali-kali Yusdi mengocok-ngocok batang pelirku aku betul-betul terasa akan memancutkan airmaniku. Hayunan Yusdi semakin lama semakin laju. Nafasnya juga semakin lama semakin pendek. Dan untuk terakhir kalinya Yusdi menggigit bahuku dengan kuat serentak dengan hentamannya ke duburku. Aku terasa dia memancutkan airmaninya ke dalam badanku. Badannya sesekali mengejang dan terus menghamburkan airmaninya ke dalam tubuhku. Hanya bila dia telah habis memuntahkan airmaninya barulah Yusdi membalikkan badanku mengadapnya. Dengan matanya yang layu dia mencium bibirku dengan rakus sambil tangannnya menggoncang batang pelirku berkali-kali. Sebelah lagi tangannya memicit-micit putting tetekku sesekali kuat dan sesekali lembut hingga aku tak lagi berdaya menahan lantas memuntahkan airmaniku sambil memaut tubuh Yusdi dengan kuat. Di antara ciuman dan cumbuannya aku menyeru namanya berkali-kali.

Segala-galanya terasa begitu sempurna, begitu perfect tatkala aku bersamanya. Segala-galanya synchronize. Walau aku cuba menafikan, walau aku cuba menidakkan kebenaran aku sebenarnya lebih bahagia bersama Yusdi. Akn tetapi adakah masa depan untuk kami? Adakah hari esok untuk kami. Apakah percutian di Bali ini merupakan satu titik baru bagi perhubungan kami? Akan bersemikah kembali cinta yang telah kami padamkan dulu?

Aku memutuskan untuk tidak terlalu mencari kepastian. Biarlah masa menentukan. Biarlah takdir menjadi penentu segala. Aku takut menghadapi kenyataan jika terlalu berharapkan sesuatu yang tidak pasti.

Dan selebihnya kami sama-sama bergembira semasa di Bali. Menghabiskan masa bersama. Cuba untuk mengutip kembali masa-masa lalu yang terbuang tatkala kami terpisah dulu. Aku bahagia. Aku kira Yusdi juga bahagia tatkala bersamaku. Sesekali aku perasan Yusdi asyik merenung wajahku. Setiap terjaga dari tidur Yusdi pasti bertongkat dagu merenung wajahku yang lena di sisinya. Dan setiap kali aku celikkan mata, Yusdi pasti mencium pelupuk mataku.

‘Aku balik esok Yus. Flight kau macamana?’

‘I bought open ticket. Jomlah kita balik sama-sama.’

‘Okay. Tak mau extend stay?’

‘Kau tak ada. Nak buat apa?’

‘Ikut suka kaulah Yus.’

‘Nik….. there’s something I need to tell you?’

‘Apa? You love me?’

Yusdi cuma tersenyum hambar mendengar jenakaku. Something is not right! Again!

‘Apa? You don’t love me anymore?’

‘No … that’s not it. I don’t know how to say it. I don’t know how to break the news.’ Dia merenung aku dengan kerisauan yang bermain di kelopak mata hitamnya.

‘Cakaplah. Sejak bila pula aku tak pandai cakap ni?’

‘I’m…… I’m getting married!’

Aku bagaikan terdengar halalintar di tengahari itu membelah bumi tatkala mendengar kata-kata dari Yusdi! Memang benar kataku Yusdi penuh dengan surprise. Dan dia paling pintar memainkan jenakanya terhadapku.

Aku terpaku menatap wajahnya yang serba-salah. Aku tidak tahu apa hendak aku katakan.

‘Okay ….. I should wish you congratulations then.’

Yusdi masih diam terpaku merenung wajahku. ‘I have given up hope of being with you again. That’s why I agree when I was forced into this marriage.’

Aku tidak lagi mendengar bait-bait seterusnya yang dilafazkan Yusdi. Duniaku terasa berpusing ligat. Aku terasa dipermainkan. Aku terasa diperbodohkan. Anehnya aku tidak terasa Yusdi mempermainkan aku. Aku lebih merasakan seolah-olah nasib mempermainkan aku. Pun jauh di lubuk hatiku bertanya, apakah ini peringatan Tuhan kepadaku? Apakah dia memberikan aku petunjuk tentang sesuatu. Petunjuk bahawa selama ini aku semakin jauh tersesat? Semakin jauh tersasar dari landasan yang seharusnya.

Kami berpisah sewaktu tiba di Kuala Lumpur. Aku tidak lagi memberi perhatian apa yang di katakan Yusdi. Aku tidak lagi peduli dengan segala perancangannya untuk membatalkan pernikahannya. Rancangannya untuk terus bersamaku. Hatiku menjadi tawar terhadapnya. Aku melihat wajahnya yang masih tampan tapi aku tidak nampak apa-apa. Aku mendengar suaranya yang berbisik di telingaku tetapi aku tidak memahami butir bicaranya. Dan sewaktu dia mencium pipiku sebelum kami sama-sama berangkat menuju haluan masing-masing aku tidak terasa apa-apa.

Aku pulang ke kampong. Pulang ke rumahku yang sepi tidak berpenghuni. Selama seminggu aku berkurung di rumah. Aku tidak keluar rumah. Aku tidak kemana-mana. Aku juga tidak menghubungi sesiapa. Hand set aku matikan. Biarlah. Aku tidak mahu tahu apa yang berlaku di luar sana. Biarlah aku dengan diriku. Aku habiskan masa dengan melihat kembali gambar-gambar lamaku. Gambar-gambarku sewaktu zaman persekolahan yang tersenyum riang dengan teman-teman. Gambar-gambarku sewaktu kolej, menggigil-gigil menahan sejuk sewaktu winter di kota London. Gambar-gambarku dengan Yusdi, dengan Latiff dan juga Suhaimi.

Dan dalam aku dihimbau kenangan lama itulah aku menalipon abang meminta dia belikan aku package untuk menunaikan umrah. Mungkin inilah jalan yang harus aku ikuti. Mungkin inilah petunjuk yang cuba disampaikan kepadaku. Hanya aku yang tidak memahami. Abang pastinya terkejut dengan permintaanku namun melahirkan kegembiraannya dengan hasratku. Aku juga meminta abang agar extendkan tempoh waktu aku di kota Makkah. Aku ingin tinggal lebih lama di sana jika diizinkan.

Suatu hari aku merasakan kesulitan sewaktu menelan makanan. Mula-mula aku menyangka itu cuma petanda aku akan demam atau batuk. Namun suhu badanku biasa, tidak tinggi. Aku tidak demam sebenarnya. Masuk hari ke tiga aku masih merasakan kesakitan sewaktu menelan makanan walaupun aku cuma mengambil soft food. Lagi seminggu aku akan berangkat ke tanah suci. Jika aku terusan begini bagaimanakah nanti. Dalam tergesa-gesa itulah aku berangkat lebih awal ke KL. Rumah ku amanahkan kepada abang Kamal agar menjaganya. Yuri pasti punya waktu memelihara rumah bapa saudara kesayangannya.

Dan dalam tergesa-gesa itulah aku mencari doctor untuk mengetahui punca apakah yang menyebabkan aku merasakan kesakitan sewaktu menelan makanan. Pada abang aku cuma beritahu aku membuat routine check sebelum ke tanah suci. Abang cuma mengiyakan tanpa bertanya lebih lanjut. Aku pula tidak berkata apa-apa walau sebenarnya masih merasakan kesakitan yang mulai melarat ke dada. Dan adakalanya aku tidak dapat melelapkan mata di waktu malam. Tubuhku berpeluh walau cuaca sebenarnya dingin. Mungkin itu hanya anxiety aku akan ke tanah suci. Mudah-mudahan.

Di tengah-tengah kekalutan itulah aku berangkat dengan penuh harapan agar Tuhan menerima aku di sana. Agar Tuhan mengampunkan aku dan memakbulkan doa-doaku nanti. Aku berharap agar Tuhan menutup semua ‘aib ku di sana nanti kerana aku sedar aku paling banyak berdosa. Aku berharap agar pilihan yang aku buat paling tepat. Paling bermakna. Dan paling baik untuk semua orang. Segala-galanya aku tinggalkan. Rumah di kampong aku tinggalkan. Yuri aku tinggalkan. Suhaimi aku tinggalkan. Yusdi aku tinggalkan. Latiff juga aku tinggalkan. Aku berdoa agar aku akan kembali semula ke kampong selesai pemergianku nanti,

Keluar dari airport Jeddah menuju ke bas yang akan membawa aku ke Kota Suci Madinah terasa bahang panas menerjah wajah walhal waktu itu jam sudah menunjukkan pukul 2:00 pagi. Memang cuacanya beginikah atau sesuatu yang tidak kena denganku? Aku biarkan persoalan itu berlegar di fikiran.

Pertama kali menjejak kaki di Masjid Nabawi hati di serang seribu rasa yang tak dapat aku ungkapkan. Pertama kali menunaikan solat di sana aku terasa ketenangan yang teramat sangat. Ketenangan yang belum pernah aku rasakan selama ini. Masaku banyak dihabiskan di Masjid Nabawi. Aku begitu tenang di sana. Tak ada yang aku fikirkan. Yang aku fikirkan cuma aku dan Tuhan. Itu sahaja. Aku menjadi sebak setiap kali melewati pusara Nabi. Aku juga ikut berebut mengambil kesempatan solat dan berdoa di raudah. Mudahan-mudahan doaku di naikkan ke langit ke tujuh. Mudah-mudahan. Kesakitanku masih terasa walau cuma sesekali aku terasa, rasa sakit itu tetap ada. Selebihnya aku berharap agar air zam zam yang aku teguk setiap masa akan meredakan rasa sakitku.

Airmata automatis menitik sewaktu aku melintas pusara Nabi untuk kali terakhir sebelum berangkat menuju ke Kota Suci Makkah. Aku menangis semahu-mahunya. Dan sebenarnya apa yang aku tangiskan bukanlah mengenai diriku. Bukanlah menangisi nasibku. Aku menangis kerana akan meninggalkan masjid Nabawi. Menangis kerana akan meninggalkan pusara Nabi. Menangis kerana akan meninggalkan segala keajaiban yang aku lihat dan alami di Kota Madinah. Menangis kerana aku tidak tahu bila lagi aku akan menjejakkan kaki di sana.

Sewaktu pertama kali dibawa mutawif memasuki Masjidil Haram aku menjadi begitu berdebar-debar. Jantungku berdegup kencang. Aku menjadi begitu takut. Aku merasakan seolah-olah aku tidak layak untuk menjejakkan kaki ke masjid suci itu, dan aku rasakan sememangnya aku tidak layak menjejak kaki ke kota suci Makkah. Tapi kenyataaannya berlainan. Aku diterima menjadi tetamu Allah. Pertama kali berdiri merenung Kaabah, aku terpinga. Fikiranku menjadi kosong. Tidak ada apa-apa yang bermain di fikiran. Semuanya kosong. Yang ada hanyalah kekagumanku melihat arah kiblatku selama ini. Sepanjang aku hidup inilah rupanya hala kiblatku selama ini.

Dan sewaktu sembahyang berjemaah Subuh airmataku tumpah dengan sendiri mendengar bacaan yang dilaungkan Imam. Aku menangis lagi semahu-mahunya. Demikianlah setiap kali sembahyang airmataku pasti tumpah. Setiap kali menadah tangan ke langit berdoa pasti diiringi airmata yang mengalir deras bagai air terjun.

Masaku banyak dihabiskan di Masjidil Haram. Sembahyang. Tawaf. Aku mahu mengambil kesempatan ini dengan seoptimum mungkin untuk memohon keampunan atas segala dosa-dosa yang telah aku lakukan. Aku ingin mensyukuri segala nikmat yang telah Tuhan kurniakan. Terasa diri begitu dekat dengan Tuhan. Aku mengatakan begitu kerana setiap saat aku merasakan ada yang memerhatikan aku. Fikiranku kosong. Aku mengecap nikmat ketenangan dan kelapangan fikiran yang selama ini belum pernah aku rasakan. Kalau dikatakan air di danau paling tenang, tenang lagi hatiku selama berada di Masjidil Haram. Airmata pasti tumpah setiap kali dahiku menyentuh lantai sewaktu sujud. Aku hamburkan segala keluh-kesahku di depan Kaabah. Aku hamburkan segala penyesalanku, segala kerisauanku. Biarlah segala yang hitam di dalam hidupku berlalu. Berilah aku peluang membaiki diri menjadi insan yang patuh dan tahu bersyukur atas segala nikmat yang telah Tuhan berikan.

Suatu hari setelah memberi salam terakhir usai menunaikan solat sunat aku terpandang kelibat seseorang yang benar-benar aku kenali. Diapun asyik merenung wajahku seakan tidak percaya dengan kewujudanku di situ. Seakan ingin memastikan apa benarkah aku yang berada di sana. Aku biarkan dia terus merenung dan terus bangun menunaikan solat sunat. Sehinggalah aku selesai sembahyang yang aku sendiri tidak tahu berapa lama dia masih tetap duduk jauh sambil matanya masih tak berkelip merenung aku.

Aku kembali melawan sinar matanya sambil sesekali menyapu airmata yang masih turun ke pipi. Dengan tergesa-gesa aku berlalu menuju tempat aku meninggalkan selipar. Aku perasan jejaka tadi mengekoriku. Bagaimana ni?

‘Nik….. is that you?’ Mendengar suaranya aku ingin sekali berlari ke pelukannya. Mendengar suaranya memanggil namaku ingin sekali aku memeluknya semahu rasaku. Aku diam lama tak menjawab soalannya. Susur mataku menyapa wajahnya yang selama ini amat aku rindukan, pun aku pendamkan jauh-jauh ke lubuk hatiku.

‘Yes Latiff…. It’s me.’ Aku menghulurkan tangan bersalaman dengannya. Latiff menarik aku ke pelukannya. Dan airmataku tumpah lagi tatkala berada dalam dakapannya. Latiff juga menangisi pertemuan kami. Lama kami berpelukan begitu.

Jemarinya mengelus wajahku. Jemarinya menyapu airmata yang masih lebat mengalir di pipi. Jemarinya memegang seraut wajahku. Kulihat matanya masih berair merenung wajahku. Kami sama-sama bertangisan.

‘I thought it was you but can’t be sure.’

‘Kenapa? Aku botakkan kepala?’

‘Ya…. dan juga jubah yang kau pakai. Tak pernah terlintas kau akan begini, kau botakkan kepala kau Nik? Aku takut kau mungkin orang sini. Lagipun of all places aku tak menjangkakan kita akan berjumpa di sini. Di mana kau tinggal? Jemaah yang lain mana?’

‘Di Le Meredian. Yang lain dah balik. Aku extend stay. Mana kau tinggal?’

‘Inter Con. Jom lah. We get something to bite.’

‘Aku tak lapar.’ Aku lapar sebenarnya tetapi kadang-kadang malas untuk melayan rasa sakit menelan makanan. Rasa sakit itu tetap ada cuma ia semakin berkurangan dan cuma datang sekali-sekala tidak setiap masa seperti dulu. Mungkin Tuhan mendengar rintihan kesakitanku.

‘Temankan aku makan then’, katanya seolah merayu.

Duduk berhadapan dengannya aku mengambil peluang menatap seraut wajahnya puas-puas.

‘Why do you leave Nik? I really need to know. Was it because of me?’

Aku menghela nafas sebelum menjawab. ‘Sebenarnya aku memang dah lama merancang. Cuma masa yang sesuai tidak kesampaian. This and that, itu ini, begitu begini….. akhirnya barulah aku dapat pergi. Aku minta maaf kalau aku menyusahkan kau.’

‘Hmm …. ada kau fikirkan pasal aku?’

‘Ada. Hari-hari. Aku tak pernah lupa. Sungguh. Tapi …….’

Latiff tersenyum mendengar pengakuanku. ‘Tapi apa …..? Talk to me.’

‘Semakin hari aku semakin takut dengan kau Latiff.’

‘Takut dengan aku?’

‘Kau tentu lebih arif Latiff. Aku takut kerana kau benar-benar membuatkan aku hilang akal. Aku terlampau sayangkan kau melebihi segala-galanya. Tapi dalam masa yang sama aku juga tidak mahu hidup dalam kemungkaran. Aku tidak kuat menahan godaan hawa nafsuku sendiri. Aku tidak mahu setiap lena dan bangunku di dalam kemurkaan Tuhan, lebih-lebih lagi aku tidak mahu ikut menjerumuskan kau ke lembah yang aku diami. Aku tak mahu hidup begitu Latiff. Aku takut. Kau tentu lebih faham.’ Aku menangis sewaktu mengucapkan begitu kepada Latiff. Segala perasaanku bercampur-baur bertemu dengannya. Kerinduan yang selama ini aku pendamkan terhambur juga demi melihat sinar matanya. Dan akhirnya airmataku tumpah lagi di depannya.

‘Sebab itulah kau lari dari aku?’

‘Ya…. Kalau aku jumpa kau, aku akan balik semula ke square one. So better not walau kenyataannya hatiku begitu sakit. If only you could imagine what I have been through.’

Dan dalam kami berbual itulah aku menerima panggilan talipon. Dari klinik yang aku lawati sebelum ke mari dulu. Doktor itu mahukan aku ke sana. Katanya ada berita yang hendak disampaikan.

‘I don’t think it’s possible Doc. I’m away now.’

‘I see….. can you shorten your stay there and come back to see me?’

‘I don’t think so. What is it that you want to talk about?’ aku masih berkeras tidak mahu pulang. Latiff mengangkat keningnya kepadaku seolah bertanya siapa di talian. Aku mulai rasa tidak senang hati sewaktu doctor tadi mulai bertanyakan soalan-soalan yang aku rasakan tidak perlu. Dia bertanyakan sejarah kesihatan keluarga kami. Seharusnya dia tahu kerana dia family doctor kami. Seharusnya dia tahu ibu meninggal kerana kanser.

‘Nik …. At present moment I can’t be sure as yet. I need to run more test but I suspect you have stomach cancer.’

‘Cancer?’

‘If you can come back soon we could run more tests to confirm.’

‘I’ll see what I can do but please do not break the news to my brother ya doc, until we confirm everything that is.’ Talian terus kumatikan. Antara sedar dan tidak aku merenung wajah Latiff yang melopong di depanku. Antara esak tangis itulah aku membuka mulut ingin mengatakan sesuatu kepada Latiff tetapi suaraku tidak keluar. Peti suaraku seakan mati pada saat-saat aku benar-benar memerlukan. Latiff buru-buru menghulurkan aku segelas air untuk aku teguk.

Dalam linangan airmata aku mencuba sekali lagi untuk bersuara di depan Latiff. ‘Latiff… aku rasakan Tuhan benar-benar menguji aku. Aku rasakan Tuhan menarik kembali segala nikmatnya kepadaku selama ini yang tidak tahu bersyukur. Aku tidak pernah bersyukur malah sering berpaling dari mengadapnya. That was my doctor on the line tadi. He suspected I have cancer.’ Airmataku semakin laju mengalir. Latiff terlopong mendengar penjelasanku. Aku semakin gundah berhadapan dengannya lantas bingkas bangun berjalan keluar. Aku tidak lagi mendengar panggilan Latiff di belakangku. Aku tidak lagi merasakan saat tangannya ingin memaut lenganku. Aku berjalan terus mencari jalan pulang ke hotel dan menangis dengan semahu-mahunya walau sebenarnya aku sendiri tidak tahu untuk apa aku menangis? Untuk aku? Untuk Latiff? Atau untuk abang dan Kak Ngah yang mungkin akan aku tinggalkan untuk selama-lamanya jika benar telahan doktor tadi? Aku tidak tahu bagaimana hendak aku khabarkan kepada abang perkara ini. Abang yang selama ini banyak melindungi aku, memberikan aku segala-gala yang tidak aku perolehi dari seorang lelaki bernama ayah. Aku tidak tahu bagaimana penerimaan Kak Ngah dengan perkhabaranku nanti. Kak Ngah yang dulu memelukku dengan erat semasa ibu menutup mata sambil berjanji bahawa dia masih ada untuk menjaga aku. Kak Ngah yang selalu marah-marah jika aku mendapat nombor corot di dalam peperiksaan. Kak Ngah yang banyak mengajar aku menepati masa kerana dia sering marah-marah jika aku terlambat. Aku benar-benar tidak tahu. Kenapa Tuhan harus menguji aku begini?

p/s: atas sebab-sebab yang terlalu peribadi dan keadaan yang tidak lagi mengizinkan cerita ini berakhir di sini. Terimakasih untuk yang menulis dan memberi galakan selama ini. Saya mohon maaf andainya terdapat kekasaran bahasa di mana-mana.

###

8 Gay Erotic Stories from Niki R

Perjalanan 2

'Kau pasti Nik? Kenapa tetiba macam ni? Apa yang tak kena?', soal Duan bertubi-tubi bagai peguam yang berhujah di mahkamah. Aku tak berpeluang menjawab selain merenung mata hitamnya. 'Don't look at me like that sial! Takut aku!', ujar Duan lagi kepadaku. 'Apa yang kau takutkan? Bukan kau tak kenal aku?!', balasku sambil tertawa kecil. 'Mata syaitan kau tajam Nik, kau sendiripun tahu.

Perjalanan 3

Aku terus mendiamkan diri dari Latiff. Emailnya aku biarkan tanpa balasan. Bukan aku tak sayang. Bukan aku tak cinta. Kerana sayanglah aku begini. Kerana terlalu cintakannyalah aku begini. Mungkin aku terlalu takutkan sesuatu yang aku sendiri tidak pasti. Takutkan ketidaktentuan masa depan kami. Takut jika nanti aku terlalu sayangkannya hingga sukar melepaskan bila sampai waktunya aku berbuat

Perjalanan 4

Sejak dari kejadian malam itu Suhaimi semakin kerap menghabiskan masa denganku. Hampir setiap hari. Ada kalanya aku turut merasakan sepi tatkala Suhaimi tidak bersamaku. Sepi yang tidak dapat aku terangkan kenapa. Benarlah kata orang perasaan kasih dan sayang itu sebenarnya boleh disemai dan dipupuk. Ia akan tumbuh jika kita sering menyemai dan membaja kasih dan sayang itu dengan penuh

Perjalanan 5

‘Nik…. Mana kau?’, suara Duan jelas kedengaran di talipon. ‘Aku ….. aku ……’, serba salah aku dibuat Duan. ‘Aku! Aku! Di mana kau?’ Aku menghela nafas sebelum menjawab soalan Duan, ‘Aku on the way nak balik kampong.’ ‘Balik kampong? Kau dah di KL? Kau dah melawat Yusdi?’ ‘A ah… I was there.’ ‘Was there?!’ ‘Hum hum …. I was’, aku semakin diserang soalan Duan yang bertubi-tubi

Perjalanan 6

Mus! Sudah sekian lama aku tidak bersua wajah dengan Mus. Selepas perkahwinannya aku terus menyepikan diri walaupun pernah beberapa kali Mus menghubungi. Untuk apa lagi? Waktu itu terasa benar diri ini tidak lagi dihargai. Terasa benar diri ini tidak lagi diperlukan. Aku takut dikatakan hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Aku takut. Aku mengelak setiap kali Mus ingin bertemu. Aku

Perjalanan 7

Apa lagi yang harus aku lakukan? Apakah yang terbaik? Takkan aku harus mengikut saranan Suhaimi? Lari kembali ke KL? Lari dari semua dan segala-galanya yang telah aku bina di sini? Tak mungkin! Sia-sialah apa yang telah aku lakukan selama ini jika begitulah kesudahannya. Sia-sialah pengorbanan aku selama ini. Pun kepada siapakah harus aku mengadu? Dengan siapakah harus aku meminta pendapat

Perjalanan 8

‘What are you doing here?’ ‘Well….. you called. So I come running!’ ‘Kau memang gila!’ Yusdi cuma tersengih memandang aku. ‘Maybe I am, but you wouldn’t mind, would you?!’ Aku cuma menggeleng kepala mendengar bicara Yusdi yang sememangnya confident malah adakalanya terlalu konfiden hingga over. ‘Macamana kau cari aku?’ ‘You told me kau di Bali. The rest bukannya susah sangat

Perjalanan 9

‘Hmm …. ada kau fikirkan pasal aku?’ ‘Ada. Hari-hari. Aku tak pernah lupa. Sungguh. Tapi …….’ Latiff tersenyum mendengar pengakuanku. ‘Tapi apa …..? Talk to me.’ ‘Semakin hari aku semakin takut dengan kau Latiff.’ ‘Takut dengan aku?’ ‘Kau tentu lebih arif Latiff. Aku takut kerana kau benar-benar membuatkan aku hilang akal. Aku terlampau sayangkan kau melebihi segala-galanya.

###

Web-01: vampire_2.0.3.07
_stories_story